این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۲، صفحات ۶۵-۸۸
عنوان فارسی
طراحی الگوی تضمین کیفیت برنامهریزی آموزشی دانشجو-معلمان در دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این پژوهش، دستیابی به الگوی تضمین کیفیت برنامهریزی آموزشی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان است. این پژوهش، کیفی و روش آن نظریه برخاسته از دادهها و طرح نوخاسته گلیزر میباشد. مشارکتکنندگان تحقیق شامل ۹ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه و ۶ نفر از مدیران عالی دانشگاه فرهنگیان مرتبط با مدیریت و برنامهریزی آموزشی و تضمین کیفیت بودند که با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل مضمون دپوی و گیلتین و با کاربرد نرمافزار MAXQDA استفاده شد. درباره مولفههای تضمین کیفیت، ۴۰ کد باز شناسایی شدند که در نهایت ۸ مقوله اصلی به دست آمد که عبارتند از برنامه درسی، برنامه غیر درسی، کارورزی، مربیگری و منتورینگ، موقعیت و فرایند یاددهی-یادگیری، استاد راهنمای کارورزی، الگوی نقش و معلم راهنما. در زمینه سیاستها و اقدامات ۱۰۷ کد باز و ۲۲ مقوله شناسایی شدند. پس از شناسایی مقولههای اصلی، گروه کانونی متشکل از سه نفر صاحبنظر در زمینه برنامه درسی، دو نفر صاحبنظر در زمینه مدیریت آموزشی و آموزش عالی و پژوهشگر برای دستیابی به الگو تشکیل شد. برای انتخاب افراد نمونه از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد. در نهایت الگوی تضمین کیفیت برنامهریزی آموزشی طراحی و تدوین شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تضمین کیفیت، برنامهریزی آموزشی، تربیت معلم،
عنوان انگلیسی
طراحی الگوی تضمین کیفیت برنامهریزی آموزشی دانشجو-معلمان در دانشگاه فرهنگیان
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تضمین کیفیت,برنامهریزی آموزشی,تربیت معلم
نویسندگان مقاله
سیدمحمد میرکمالی |
استاد/دانشگاه تهران
جواد پورکریمی |
استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
مقصود فراستخواه |
دانشیار مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
مهدی نامداری پژمان |
دانشجوی دوره دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://eps.journals.umz.ac.ir/article_1786_a7f152f0c0c7738c269226b93a48e3ed.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-636245.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات