این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۲۵۱-۲۷۶
عنوان فارسی
بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر درک شفاهی زبانآموزان ایرانی: مورد پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ
چکیده فارسی مقاله
در مقالۀ پیش رو، تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر رشد درک شفاهی زبانآموزان ایرانی بررسی شده است. پس از مطالعۀ ویژگیهای پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ، بهعنوان دو بستر نوین آموزش از راه دور و برخط، به مقایسۀ رشد این توانش زبانی نزد زبانآموزان ایرانی در دورههای حضوری و مجازی پرداختیم. به منظور تحقق این هدف، مطالعۀ عملی از نوع آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون و گروه کنترل در دو مؤسسۀ آموزش زبان در تهران بر روی 18 زبانآموز سطح A1 انجام شد. دادهها پس از سنجش نرمال بودن و تجانس واریانسها از راه آزمون تحلیل کواریانس بررسی شدند. نتایج آماری نشان داد که درک شفاهی در هر سه گروه (گروه زبانآموزانی که با ادوب کانکت فرانسه را یاد میگرفتند، گروه زبانآموزانی که با اسکایپ فرانسه را میآموختند و دورۀ حضوری زبان فرانسه) پیشرفتی مثبت داشته است؛ با این حال، زبانآموزان دورههای مجازی در این توانش موفقتر از گروه حضوری عمل کردند و زبانآموزانی که از راه پلتفرم ادوب کانکت فرانسه را آموختند در درک شفاهی نسبت به زبانآموزان اسکایپ پیشرفت مطلوبتری داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effect of the substrate type in virtual concurrent classes on the oral comprehension of the Iranian language learners: the case of Adobe Connect Platform and Skype Software
چکیده انگلیسی مقاله
In the present article, the effect of the substrate type in virtual concurrent classes is studied on the growth of the oral comprehension of the Iranian language learners. After studying the features of Adobe Connect Platform and Skype Software as two modern distance and online learning substrates, the growth of the capability of the Iranian language learners is compared in virtual and non-virtual courses. For this purpose, a practical pilot study was performed on 18 language learners at the level A1 using pre-tests and post-tests and the control group in two language institutes in Tehran. Data were examined by covariance analysis test after measuring their normality and variance consistency. The statistical results indicated that the oral comprehension is developed positively in all three groups (those language learners learning French using Adobe Connect Platform, those learning French using Skype Software, and those non-virtual language learners). However, learners of virtual courses were more successful than non-virtual language learners and those language learners learning French using Adobe Connect Platform grew more desirably than those learning through Skype software.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرضیه مهرابی | Marzieh Mehrabi
Assistant Professor of French Language Education, University of Tehran, Tehran, Iran
استادیار آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سپیده هماپور | Sepideh Homapour
Master of Science in French Language, University of Tehran, Tehran, Iran
کارشناس ارشد آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-20965-1&slc_lang=fa&sid=14
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/755/article-755-641320.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات