این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۲۹-۵۶
عنوان فارسی
طراحی مدلی پایدار در مسائل مکانیابی هاب سلسلهمراتبی در شبکه حملونقل چندوجهی با در نظر گرفتن اثر اختلال (عامدانه و غیرعامدانه)
چکیده فارسی مقاله
در یک شبکه حملونقل عمومی (هوایی–زمینی)، هدف اصلی انتقال مسافر از مبدأ به مقصد و توجه به اهمیت خدمترسانی است. در نظر گرفتن انواع مختلف وسیله حملونقل و به دنبال آن افزایش خدمترسانی (تنوع خدمات)، یکی از مسائل مهم و اساسی در سیستمهای مکانیابی هاب سلسلهمراتبی است. همچنین بررسی اثر اختلال (عامدانه و غیرعامدانه)، تغییرات دامنه ارتباطات در شبکه توزیع، مکانیابیها و تخصیصهای مجدد و طراحی شبکهای پایدار جهت پاسخگویی با وجود اختلال، ازجمله مسائلی هستند که در حوزه مکانیابی هاب سلسلهمراتبی کمتر موردتوجه قرار گرفته شدهاند. در این پژوهش برای طراحی پایدار شبکه مکانیابی هاب سلسلهمراتبی، با در نظر گرفتن حملونقل چندوجهی و محدودیت ظرفیت خدماترسانی در دو سناریو عدم وجود اختلال و وجود اختلال، از یک مدل خطی استفاده شده و مدل پیشنهادی با استفاده از نرمافزار بهینهسازی گمز و شبیهسازی مونتکارلو (نرمافزار متلب) حل شده است. از نتایج حاصل از سناریو عدم وجود اختلال برای به دست آوردن احتمال اختلال گره هابهای غیرمرکزی و مسیرهای هابی برای سناریو وجود اختلال استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که مدل و روش حل پیشنهادی حتی با وجود اختلال، تغییرات مکانیابی گره هابهای غیرمرکزی و تخصیصهای مجدد سطوح سلسلهمراتبِ شبکه، میتواند پاسخگوی تقاضاهای موجود باشد. افزایش ضریب تخفیف، افزایش بازه اختلال و همچنین افزایش تعداد گره هابهای غیرمرکزی در شبکه سبب افزایش هزینه کلی شبکه میشود. همچنین افزایش سطوح خدمترسانی، توجه به انواع مسیرها و وسیلههای حملونقل میتواند قدرت تصمیمگیری در شبکه را گسترش دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing Sustainable Hierarchical Hub Location Model with Multi-Modes of Transportation in The Presence of Disruption (Intentionally and Unintentionally)
چکیده انگلیسی مقاله
Passenger transferring between origins to destinations, regarding the matter of the variety of services are the main goal in a public transportation (air and ground systems). So, considering the different types of vehicles and increasing different levels of services are the essential issues in hierarchical hub location problems. As well as the effect of disruption (Deliberately and unintentionally), changing the scope of the connectivity in a distribution systems, locations, re–allocations and designing the sustainable network in the presence of disruption are the problems which are less reviewed in a hierarchical hub location field. In this paper a linear model used for designing a sustainable capacitated hierarchical hub location problems considering multi modes of transportation based on two scenarios, with or without any disruption. This model has been solved with GAMS 23.4.3 optimization software and Monte Carlo simulation method (MATLAB R2016a). Based on the results of the network without any disruption, the disruption probability obtained to be used in a network under disruption. The results show that, the model and the proposed solution method, can satisfy the demands in the presence of disruption, changing the location of non–central hub nodes and the re–allocation in each levels of hierarchy. Increasing the discount factors, disruptions and the number of non-central hub nodes increases the total costs of the hierarchical hub network. Also increasing the levels of services, considering the different paths and vehicles can expand the decision making ability in a network.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سارا سادات ترکستانی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سید محمد سیدحسینی |
استاد، گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
احمد ماکوئی |
استاد، گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
کامران شهانقی |
دانشیار، گروه مهندسی سیستم، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://journal.saim.ir/article_31244_907eec23cebfbb04885466252290ccbc.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-643866.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات