این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۹، شماره ۱۸، صفحات ۴۳-۶۰
عنوان فارسی
الگوی مفهومی تبیین بازاریابی اخلاقی در تمایل به خرید مصرفکننده اینترنتی با توجه به نماد اعتماد الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی اخلاقی در تمایل به خرید مصرفکننده اینترنتی باتوجه به متغیر نماد اعتماد الکترونیکی صورت گرفته است. این تحقیق با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی اجرا شده و جامعه آماری پژوهش شامل کاربران یکی از شبکههای اجتماعی در سال 1395 میباشد که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، 350 پرسشنامه توزیع، دریافت و مورد ارزیابی قرارگرفت. جهت جمعآوری اطلاعات، از ابزار پرسشنامه بهره گرفته شده است. به منظور تحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS ، Amos و همچنین از روشهای آماری تحلیل رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق الگوی مفهومی ارائه شده را تأیید نمود و نشان داد که بازاریابی اخلاقی بر تمایل به خرید مصرفکنندگان اینترنتی باتوجه به ضریب تاثیر90/0 تاثیر مثبت و معناداری دارد (P< 0.05)، بازاریابی اخلاقی بر تمایل به خرید مصرفکنندگان اینترنتی باتوجه به متغیر تعدیلگر نماد اعتماد الکترونیکی تاثیر مثبت و معناداری دارد (P< 0.05) ، نتایج مدل معادلات ساختاری نیز نشان داد که مؤلفه صداقت و پایبندی به تعهدات بیشترین ضریب تأثیر را بر تمایل به خرید مصرفکننده دارد. نتایج تحقیق به فروشگاههای مجازی پیشنهاد میکند که تائید فروشگاههای اینترنتی توسط یک مؤسسه ثالث دارای اهمیت میباشد؛ زیرا که تأثیر زیادی در جلب اعتماد مراجعه کنندگان خواهد داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اخلاق، رازداری، صداقت، فروشگاههای مجازی،
عنوان انگلیسی
A Conceptual Model to Explain Ethical Marketing in Consumers’ Willingness to Buy through the Internet according to the Trust Icon
چکیده انگلیسی مقاله
The present study aims at investigating the impact of ethical marketing in consumers' willingness to buy through the Internet according to the trust icon. The study is conducted by using a descriptive survey, and its population consists of the users of social networks in 2016 selected randomly. As many as 350 questionnaires were distributed, returned and analyzed to gather the required data. The data were analyzed by using SPSS, Amos software packages, statistical methods such as regression analysis, and structural equations. The results supported the research conceptual model and showed that ethical marketing has a significant effect on the consumer's willingness to buy through the Internet (P < 0.05). This result was based on the impact factor of 90/0. The results of the structural equation modeling showed that the factors of honesty and commitment have the strongest impact on the willingness to buy. The results also suggest that online stores verification by a third-party institution is important because it has a strong influence on winning the trust of clients.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Ethics, Confidentiality, Honesty, Online stores
نویسندگان مقاله
محمد صفری |
دکتری مدیریت سیاستگذاری بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران
مهشید سلیمانی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران
هاجر قبادی نیا |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1096_88b762949dd6cd0c6b71e7509052b880.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-644070.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات