این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۹، شماره ۱۸، صفحات ۶۱-۸۱
عنوان فارسی
تحلیل تأثیر کارآفرینی گرایی بر بازارگرایی در جهت بهبود عملکرد شرکت های تولیدی قطعات خودرو
چکیده فارسی مقاله
کارآفرینیگرایی از مطالعاتی نشأت گرفته که تعیین استراتژی را برحسب الگوهای عمل یا سبکهای تصمیمگیری ملاحظه مینماید. شرکتها با ارائه محصولات جدید و منحصر به فرد مطابق با نیازهای مشتریان میتوانند سهم بیشتری از بازار محصول را به خودشان اختصاص دهند. هدف این پژوهش که از نوع توصیفی- همبستگی است، بررسی تأثیر کارآفرینیگرایی و ابعاد آن بر بازارگرایی و سپس تأثیر بازارگرایی بر عملکرد شرکتهای قطعهساز خودرو است. به این منظور، پرسشنامهای برای سنجش این متغیرها طراحی گردید.آلفای کرونباخ برای کارآفرینیگرایی 88/0 و برای بازارگرایی 90/0 و برای عملکرد 77/0 به دست آمد. نتایج PLS نشان داد که مقدارt محاسبه شده بزرگتر از 2 بوده و نشان دهنده معنادار بودن تأثیر کارآفرینیگرایی بر بازارگرایی و سپس تأثیر بازارگرایی بر عملکرد دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه حاکی از تأثیر بعد ریسک پذیری و پیشگامی بر بازارگرایی پاسخگو و مبتکرانه دارد. همچنین بازارگرایی پاسخگو و مبتکرانه بر عملکرد شرکتهای قطعهسازی تأثیرگذار بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Entrepreneurship Impact on Market Orientation to Improve the Performance of Auto Parts Manufacturers
چکیده انگلیسی مقاله
Entrepreneurial orientation is based on studies that plan strategies according to the action patterns or decision making styles. By providing unique and innovative products focusing on customer needs, companies can allocate themselves a larger share of the market. The goal of this descriptive correlational research is to examine the effect of entrepreneurship and its results on the market orientation and, consequently, the influence of the latter on the auto parts manufacturers' performance. So, to measure these variables, a questionnaire was designed: Cronbach's alpha was found to be 0/88 for entrepreneurship, 0/90 for market orientation and 0/77 for performance. The results of PLS showed a t bigger than 2, which indicates the significance of the impact of the entrepreneurship on market orientation and, consequently, market orientation influence on the performance. Moreover, the results of a multiple regression analysis showed the impact of the risk-taking factor and pioneering on the responsive active market. Also, responsive and proactive market proved to have a significant effect on the performance of auto parts manufacturers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Entrepreneurship, Performance, Auto parts manufacturers
نویسندگان مقاله
مژده علیان |
کارشناسی ارشد مدیریت، علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
حسین رضایی دولت آبادی |
استادیار مدیریت، علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1097_62db233622d7bcb70a7370b32f21bbd5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-644071.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات