این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۹، شماره ۱۸، صفحات ۱۳۷-۱۵۷

عنوان فارسی بررسی تأثیر توسعه محصول جدید سبز بر عملکرد اقتصادی سازمان با رویکرد پویایی سیستم‌ها
چکیده فارسی مقاله با توجه به این‌که سازمان‌های امروزی در محیط پیچیده فعالیت می‌کنند ناگزیرند تا به‌طور مستمر نوآور بوده و پژوهش‌هایی در زمینه توسعه محصولات جدید انجام دهند. در این راستا با توجه به تغییرات محیط‌زیستی و افزایش آگاهی در موردحفاظت از آن، محققان شروع به تحقیق و توسعه‌ی محصولاتی کرده‌اند که منعکس‌کننده‌ی نیازهای حفاظت از محیط زیستی است. از سوی دیگر، در بسیاری از کشورها از جمله ایران، به دلیل نیاز به پاسخ سریع به خواست‌های مشتری، افزایش پیچیدگی طراحی محصول و سرعت در حال تغییر فن‌آوری، انتخاب مجموعه‌ای از توسعه محصول جدید برای موفقیت بلندمدت شرکت حیاتی است. بنابراین در این تحقیق ضمن شناسایی مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر توسعه محصول جدید سبز در صنایع کوچک و متوسط به شبیه‌سازی و پیش‌بینی وضعیت موجود در این حوزه پرداخته شد و در ادامه به بررسی تأثیر این عوامل بر یکدیگر اقدام شد. با استفاده از مدل جریان این نتیجه حاصل شد که اگر درصد کالاهای برگشتی طبیعی کاهش پیدا کند سبب افزایش درآمد شرکت و سطح پروژه‌های سبز می‌شود. با افزایش کارکنان و امکانات موردنیاز برای انجام پروژه‌های سبز، توانایی شرکت در بازیافت و تولید مجدد افزایش می‌یابد و پروژه‌های بیشتری باگذشت زمان به جریان می‌افتند و در ادامه منجر به توسعه محصولات سبز خواهند شد که درنهایت سبب افزایش درآمد حاصل از بسط سطح پروژه‌های سبز می‌شود؛ بنابراین نتایج تحقیق حکایت از آن دارد که توسعه پروژه‌های تولید محصول سبز در سازمان در نهایت منجر به بهبود عملکرد اقتصادی و درآمد سازمان خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توسعه پایدار، تولید سبز، عملکرد اقتصادی، پویایی سیستم‌ها،

عنوان انگلیسی The Effect of New Green Product Development on the Economic Performance of Organizations: A System Dynamics Approach
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, organizations are active in complex circumstances which make it inevitable for them to be constantly innovative and do research to develop new products. Therefore, regarding environmental changes and the increasing awareness of nature researchers have developed products that reflect the necessity of saving the environment. Also, in many countries such as Iran, due to the necessity of meeting customers' needs quickly, more complexity in designing products and speedy changes in technology, it is vital to select a complex for developing a new product in order to fulfill a company's long-term success. Thus, the most important components affecting the development of new green products in small and medium industries were identified, simulated and predicted according to the present situation in this study. Later in the research, the effects of these factors on each other were studied. Using a flow model, it was shown that, if the percentage of the returned natural goods decreases, it will result in an increase in the company's revenue and an increase in the level of green projects. Also an increase in the required staff and facilities for green projects increases the company's ability to recycle and regenerate, more projects will be conducted over time, and, finally, it will result in developing green products. This will, consequently, increase the revenue of expansion of green projects. It can be, thus, concluded that developing projects for producing green goods in an organization ultimately leads to improved financial performance of companies and their revenues.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داوود عندلیب |
استادیار مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه یزد

وحیده اسلامیه |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی یزد واحد علوم تحقیقات


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_1100_28263376c2ce1998852b2226cdec4730.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-644074.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات