این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۹، شماره ۱۸، صفحات ۱۵۹-۱۸۸
عنوان فارسی
ارزیابی اثرات نوگرایی مصرف کنندگان، ارزشهای هیجانی و چشم و همچشمی بر روی قصد خرید کالاهای با برند خارجی در ایران
چکیده فارسی مقاله
رفتار خرید مشتری، توسط مجموعهای از رفتارهای اجتماعی هدایت میشود. هدف اصلی پژوهش، ارائه الگوی اثرات نوگرایی مصرف کنندگان، ارزشهای هیجانی و چشم و همچشمی بر روی قصد خرید کالاهای با برند خارجی است. به این منظور، کلیه مشتریان مجتمعهای عرضهکننده لوازم الکترونیکی در سطح شهر سنندج به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. از نِگرِ روششناسی، پژوهش حاضر از نوع پیمایشی- کاربردی بوده و مبتنی بر روشهای توصیفی- زمینهیابی است. دادههای موردنیاز، از طریق ترکیب و تجمیع چند پرسشنامه استاندارد با ملحوظ نمودن اصلاحات صوری جمعآوری شده است. محتوای عوامل احصاءشده با نظر خبرگان و سپس اعتبار سازه آزمون با استفاده از روشهای تحلیل عاملی و شاخص KMO تأیید شد. پایایی آزمون نیز با توجه به آلفای کرونباخ برای تمامی متغیرها محاسبه و تأیید گردید. یافتههای نهایی پژوهش نشان میدهد که متغیرهای مطرحشده، پیشبینهای مناسبی از قصد خرید محصولات و برندهای خارجی هستند. بنابراین میتوان اذعان کرد که نوگرایی مصرف کنندگان، ارزشهای هیجانی و چشم و همچشمی هر کدام به نوعی و با شدت خاصی میزان تمایل و گرایش به خرید محصولات با برندهای خارجی را تحت تأثیر قرار میدهند. سایر نتایج، حاکی از برازش و درجه تقریب مناسب مدل پیشنهادی در جامعه مورد مطالعه است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessment of the Effects of Consumers’ Innovativeness, Emotional Values, and Competition on Their Intention to Purchase Foreign-brand Goods in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Customers' purchasing behavior is guided by a set of social behaviors. The primary purpose of this study is to structuralize and validate the relationships in a new pattern of the effects of consumers' innovativeness, emotional values, and competition on their intention to purchase foreign-brand goods. To achieve this purpose, all the clients of the appliance-supplying commercial complexes across Sanandaj, west of Iran, were considered as the study population and enrolled into the study. From the methodological perspective, this work is a correlational-applied study conducted according to a descriptive-survey method. The required data were gathered through combination and consolidation of a number of standard questionnaires, with some formal modifications. The content validity of the recognized factors was confirmed by experts and the construct validity of the developed scale by factor analysis and KMO index. The scale's reliability was investigated and then confirmed by Cronbach's alpha coefficient for all the variables. Through the data analysis, it was indicated that the raised variables are good predictors of the intention to buy foreign-brand goods. Therefore, it can be argued that a consumer's innovativeness, emotional values, and sense of competition independently influence his or her tendency to purchase foreign-brand goods to a certain degree. The other results obtained suggest the appropriate goodness-of-fit and the good degree of approximation of the recommended model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سامان شیخ اسماعیلی |
عضو هیأت علمی گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج، ایران
سوران مولایی |
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی, واحد سنندج، سنندج، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1101_111c69ec0521f7fa676f0c8990b7be87.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-644075.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات