این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۹، شماره ۱۸، صفحات ۱۸۹-۲۱۶
عنوان فارسی
بررسی ارتباط بین فرهنگ فروش با ارزش ادراک شده مشتری
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین فرهنگ فروش با ارزش ادراک شده مشتری در بانکهای شهرستان پلدختر صورت گرفته است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها، توصیفی وپیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه مشتریان و کارکنان کلیه بانکها و مؤسسات مالی پلدختر است که برای کارکنان141 نفر و برای مشتریان نامحدود میباشد. جامعه کارکنان، به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت، و با استفاده ازفرمول کوکران 384 نفر از مشتریان بانکها به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است که روایی محتوایی و ظاهری آنها از دید صاحبنظران وروایی سازه و همگرایی آنها به کمک روشهای آماری به تأیید رسید. پایایی پرسشنامهها نیز از طریق پایایی سازه به کمک تحلیل عاملی تأییدی و همچنین آلفای کرونباخ تأیید شد، که مقدار این ضریب برای متغیر فرهنگ فروش 945/0 و برای ارزش ادراک شده 911/0 است. دادهها با بهرهمندی از مدلسازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین فرهنگ فروش و ارزش ادراک شده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین 6 بعد فرهنگ فروش و ارزش ادراک شده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش، ارزش ادراک شده مشتری، بانکها، روشهای فروش، فرهنگ فروش،
عنوان انگلیسی
An Empirical Study of the Relationship between Sales Culture and Customer’s Perceived Value
چکیده انگلیسی مقاله
The present research was done to investigate the relationship between sales culture and customer's perceived value in banks of Poledokhtar. The data of the study, which is correlative and operational in nature, were collected by a descriptive- surveying method. The research population included the employees and customers of the private and governmental banks in Poledokhtar city. The employees were 141 and the customers were unlimited in number. All the employees were selected to participate in the study. Also, 384 customers were selected by Cochrane formula as the research sample. Data collection was done by means of a questionnaire whose face validity and content validity were confirmed by experts, and its structure and convergence validity was confirmed by statistical methods. The reliability of the questionnaire was assessed through its construct validity using confirmatory factor analysis and Cronbach's alpha coefficient. The value of this coefficient for the variable sales culture was found to be 0.945, and 0.911 for the perceived value. The data were analyzed with the benefit of structural equation modeling. The findings of the research indicated that there is a direct and significant relationship between sales culture and customer's perceived value. Also, there is a direct and significant relationship between all the six dimensions of sales culture and customer's perceived value.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یاسان اله پوراشرف |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام
زهرا احمدی الوار |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1102_e181362912f2c6ef0d7baefe0fc3d54a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-644076.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات