این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۹، شماره ۱۸، صفحات ۲۴۳-۲۶۷

عنوان فارسی بررسی تأثیر بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان (مورد مطالعه: کاربران شبکه اجتماعی تلگرام)
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش، بررسی تأثیر بازاریابی ویروسی در شبکه اجتماعی تلگرام بر قصد خرید مصرف­کنندگان می­باشد. این پژوهش از نظر ماهیت، کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این تحقیق، کاربران شبکه­ اجتماعی تلگرام می­باشد. برای جمع­آوری اطلاعات تحقیق از پرسشنامه استفاده شد که درمجموع نتایج این پژوهش از تجزیه‌وتحلیل 196 پرسشنامه تکمیل‌شده معتبر می‌باشد. جهت ارزیابی روایی صوری و محتوا، پرسشنامه توسط متخصصین و اساتید محترم مرور گردیده است. ارزیابی پایایی توسط آزمون آلفای کرونباخ صورت گرفته که مقدار آن 926/0 بوده است و جهت ارزیابی روایی همگرا و واگرا از طریق نرم­افزار Smart PLS (تعیین بارهای عاملی) و نرم­افزار SPSS (تعیین همبستگی 11 متغیر با یکدیگر) و جهت آزمون فرضیات تحقیق، تحلیل مسیر از طریق نرم­افزار Smart PLS انجام شده است. میزان T کسب‌شده جهت تأثیر یا رد فرضیات ملاک قرار داده شده است. نتایج تحقیق نشان می­دهد که بین نگرش به سودمندی اطلاعات، هنجارهای ذهنی و ریسک درک­ شده با قصد خرید رابطه معناداری وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analysis of the Impact of Viral Marketing in Social Networks on the Purchase Intention of Consumers: A Case Study of Telegram Social Network
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is to analyze the impact of viral marketing in social networks on the purchase intention of consumers. The research is an applied one, and, in terms of methodology, it is a descriptive survey. The statistical population of this research consists of the users of Telegram social network. In order to gather the research data, a questionnaire is used, and the research results are derived from the analysis of 196 valid responses to the questionnaire. Experts' and scholars' views are reviewed to check the visual and content validity of the questionnaire. A reliability analysis is conducted using Cronbach's alpha test, and it is found to be 0.926. In order to check the convergent and discriminant validity values, Smart PLS (determining factor loading) and SPSS (determining correlation among 11 variables) are used. Also, in order to test the research hypotheses Smart PLS is used, and a path analysis is conducted. The results of the research indicate that beneficial perception of information, social norms and perceived risk have a meaningful relationship with purchase intention.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالفضل دانایی |
استادیار گروه مدیریت، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران

الهام مومن |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_1104_a776c287e5c586928861477c14c20a49.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-644078.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات