این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
مجله پزشکی ارومیه
، جلد ۲۶، شماره ۳، صفحات ۲۰۵-۲۱۴
عنوان فارسی
رضایتمندی بیماران از عملکرد بخش اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه
چکیده فارسی مقاله
پیشزمینه و هدف: رضایت بیمار در فرآیند مراقبت بهداشتی درمانی نقش مهمی را ایفا میکند. تردیدی نیست که میزان رضایت بیمار منعکسکننده قابلیت و توانایی پزشک و کارکنان درمان یا کیفیت درمان است. ارزیابی رضایت بیمار به دریافت موارد نارسا و یافتن تدابیر لازم و انجام اقدامات ضروری برای حل مشکلات موجود میانجامد که ارتقا سطح مراقبت را بهطور دائم امکانپذیر میسازد. این مطالعه میزان رضایتمندی بیماران از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه را بررسی نموده است.مواد و روشها: این مطالعه توصیفی-مقطعی در بهار 1393 در بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد.500 نفر از افرادی که به علل مختلف نیاز به خدمات درمانی اورژانسی داشتند و به این بخش مراجعه کرده بودند از طریق پرسشنامه موردبررسی قرار گرفتند. نتایج بهصورت آمار توصیفی ارائه شدند و از طریق نرمافزار آماری 18spss- مورد آنالیز قرار گرفت.یافتهها: یافتهها نشان داد که بیشترین درصد رضایت به ترتیب مربوط به نحوه برخورد پزشک (81 درصد)، موجود بودن دارو و تجهیزات پزشکی (6/78 درصد) و سرعت حضور پزشک بر بالین در بدو ورود به اورژانس (4/69 درصد) و کمترین درصد رضایت مربوط به مکان جهت انتظار و نشستن در محوطه اورژانس (50 درصد)، حضور بهموقع بیماربر (4/24 درصد) و پذیرش سریع و بهموقع در اورژانس (4/17 درصد) بود.بحث و نتیجهگیری: یافتههای مطالعه حاضر نشاندهنده لزوم توجه بیشتر به فضای فیزیکی و امکانات رفاهی، جذب و تأمین نیروی انسانی موردنیاز، تأمین امکانات جانبی و کاهش زمان انتظار پذیرش در بخش اورژانس را آشکار میسازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رضایت بیماران، بخش اورژانس، ارومیه
عنوان انگلیسی
THE PATIENTS' SATISFACTION OF EMERGENCY WARDS FUNCTION OF IMAM KHOMEINI EDUCATIONAL AND TREATMENT CENTER
چکیده انگلیسی مقاله
Background & Aims: Patient satisfaction plays an important role in healthcare process and certainly reflects the quality of care. Evaluation of patients’ satisfaction helps discover problems and perform necessary measures to improve this quality. The objective of this study was to determine the rate of satisfaction of the emergency patients in Imam Khomeini Hospital at Urmia.Material & Methods: This cross-sectional research was conducted on 500 patients admitted in the emergency ward of Imam Khomeini hospital of Urmia. The data were gathered by a questionnaire and were analyzed by SPSS-18 software.Results: The findings showed that the highest percentage of satisfaction was related to physician behaviors (81%), availability of medicines and medical equipment (78.6%) and attending physician’s availability and late arrival at the emergency ward (69.4%).The lowest satisfaction was related to the furniture in the waiting area of the emergency ward (50%), on-time presence of patient transporter (24.4%) and the rapid and on-time acceptance (17.4%).Conclusion: The findings of this study indicated that closer attention must be paid to the physical space and emergency facilities, recruitment and manpower supply, ancillary facilities and also more attempt is needed to reduce the waiting time for acceptance in the emergency ward.SOURCE: URMIA MED J 2015: 26(3): 214 ISSN: 1027-3727
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Patients satisfaction, Emergency ward, Urmia
نویسندگان مقاله
سجاد احمدی | sajjad ahmadi
sajjad ahmadi
دپارتمان اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی مراغه، مراغه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مراغه (Maragheh university of medical sciences)
غلامرضا فریداعلایی | gholamreza faridaalaee
sajjad ahmadi
دپارتمان اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی مراغه، مراغه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مراغه (Maragheh university of medical sciences)
سیدحسام رحمانی | seyed hesasajjad ahmadim rahmani
assistant professor, emergency medicine department, faculty of paramedicine, imam khomeini hospital, urmia university of medical sciences, urmia, iran
بخش اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (Urmia university of medical sciences)
فرید تقوی | farid taghavi
cardiology department, faculty of medicine, shahid madani hospital, tabriz university of medical sciences, tabriz, iran
بخش قلب، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران، بیمارستان شهید مدنی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://umj.umsu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-582-587&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات