این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مهندسی و مدیریت انرژی
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی تاثیر کاهش محافظکارانه ولتاژ بر برنامهریزی بهرهبرداری بهینه شبکه توزیع هوشمند در حضور خودروهای الکتریکی
چکیده فارسی مقاله
در شبکه های توزیع شعاعی، به منظور تامین ولتاژ با کیفیت به مشترکین انتهایی در محدوده مجاز بهره برداری، دامنه ولتاژ در محل پست توزیع و گره های ابتدایی فیدر در مقادیر بالاتری از مقدار نامی تنظیم میگردد. با توجه به اینکه مقدار توان اکتیو و راکتیو مصرفی بارها وابسته به ولتاژ گره مربوطه می باشد، این موضوع در گره های ابتدایی فیدرهای شعاعی که با افزایش ولتاژ بهره برداری از مقدار نامی شبکه مواجه می-شوند، منجر به افزایش توان مصرفی مشترکین و هزینه بهره برداری می گردد. بر این اساس، این مقاله به ارائه یک سیستم مدیریت توزیع مبتنی بر کاهش محافظه کارانه ولتاژ به منظور بهرهبرداری بهینه شبکه و کاهش توان مصرفی بارها می پردازد. در روش ارائه شده به منظور بررسی تاثیر کاهش محافظه کارانه ولتاژ، مدل واقعی بارها در نظر گرفته میشود. مدل ارائه شده برنامه ریزی همزمان توان اکتیو و راکتیو اینورتر تجمیع کننده خودروی الکتریکی را مد نظر قرار داده و با کنترل ولتاژ/توان راکتیو توزیع شده، به دنبال کنترل موثر ولتاژ در طول فیدر می باشد. از این طریق، دامنه ولتاژ در گره های ابتدایی کاهش یافته و در نتیجه، توان مصرفی این گره ها و هزینه بهره برداری شبکه کاهش مییابد. همچنین، بهبود در شاخص های فنی بهره برداری از شبکه نیز مد نظر قرار دارد. بدین منظور، تلفات توان در فیدرهای توزیع نیز مورد توجه قرار گرفته و با توسعه مدلی چند هدفه بهره برداری بهینه شبکه حاصل میگردد. روش ارایه شده بر روی یک شبکه توزیع نمونه شبیه سازی شده و نتایج به دست آمده مورد تحلیل واقع میگردند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Exploring the Effect of Conservative Voltage Reduction on Optimal Operation Scheduling of Smart Distribution Grids Considering the Presence of Electric Vehicles
چکیده انگلیسی مقاله
To provide the required service quality to the consumers connected to the ending buses of radial distribution feeders, the voltage magnitude is set at higher values at the substation point and hence, at the buses located within the beginning feeder sections. The active and reactive powers are in touch with voltage magnitude at the corresponding buses. Accordingly, the voltage increase stimulates increased active and reactive powers consumption at the beginning buses along with increased operation cost. To mitigate these issues and ameliorate the operation scheduling of the network, this manuscript aims at developing a distribution management system based on conservative voltage reduction (CVR). In this process, a suitable voltage-dependent load model (referred to as the zip model), is deployed to tailor the effect of CVR consideration. The proposed model not only undertakes the active power charging/discharging processes of electric vehicles (EVs) interfacing inverters, but also makes suitable decisions in regard of their reactive power schedules, simultaneously. A distributed Volt/VAr control mechanism is then developed along the distribution feeder to improve the voltage profile. Seemingly, the voltage magnitude is lessened at the beginning buses and hence, the active and reactive powers are not increased in vain. Besides the economic metrics, technical enhancements are of significance, too. To this end, active power losses in distribution feeders are also underlined and the established model is extended to a multi-objective approach. The proposed model is evaluated on a low voltage distribution test system and the obtained results are discussed in depth.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پوریا رضایی | Pourya Rezaie
Urmia University
دانشگاه ارومیه
وحید تلاوت | Vahid Talavat
Urmia University
دانشگاه ارومیه
سجاد گلشن نواز | Sajjad Golshannavaz
Urmia University
دانشگاه ارومیه
امیر حمیدی | Amir Hamidi
Urmia University
دانشگاه ارومیه
نشانی اینترنتی
http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1414-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات