این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱-۲۱
عنوان فارسی
رضایتمندی از برند و قصد خرید مجدد مصرفکننده: تبیین نقش سبک زندگی و ارزش لذتجویانه
چکیده فارسی مقاله
در سالهای اخیر، بسیاری از شرکتها به این باور رسیدهاند که یکی از با ارزشترین داراییهای آنها، برندهای محصولات و خدمات آنها میباشد. شناخت هر چه بیشتر و دقیقتر مفاهیمی چون رضایت از برند و سازههای شکلدهنده آن، دانش دستاندرکاران در این حوزه را عمیقتر خواهد کرد و طراحی و برنامهریزی بهتری در حوزه فعالیتهای فروش و برندسازی در اختیار قرار خواهد داد. بنابراین هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی اثر رضایت از برند بر قصد خرید مجدد مصرفکننده است. همچنین هدف دیگر تحقیق بررسی نقش تعدیلگرانه سبک زندگی و ارزش لذتجویانه در این رابطه است. تحقیق حاضر یک پژوهش کاربردی و توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق را مشتریان لوازم خانگی ایرانی و خارجی در شهر تهران تشکیل میدهند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه است که در اختیار 413 نفر از مشتریان به صورت در دسترس به عنوان نمونه قرار داده شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل عاملی تأییدی و حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان داد که رضایت از برند و ابعاد آن شامل خوشنودی، خوشحالی و قانع بودن از برند تأثیر معناداری بر قصد خرید مجدد مشتریان لوازم خانگی دارد. همچنین متغیرهای سبک زندگی و ارزش لذتجویانه رابطه میان رضایت از برند و قصد خرید مجدد را بهطور مثبت و معناداری تحت تأثیر قرار میدهد
کلیدواژههای فارسی مقاله
رضایتمندی از برند، قصد خرید مجدد، سبک زندگی، ارزش لذتجویانه.
عنوان انگلیسی
Brand Satisfaction and Repurchase Intention: The Role of Lifestyle and Hedonic Valve
چکیده انگلیسی مقاله
Today, branding and brand management have much interest in the world of marketing. The purpose of this study is to investigate the relationship between brand satisfaction and customer repurchase intention. In this regards, two factors that may influence this relationship has been reviewed. These factors are, consumer lifestyle and hedonic values which has the moderating role in this research. The statistical population of this study is composed of consumers of Home appliances industries in Tehran. Based on the Cochran formula 413 individuals have been considered as the statistical sample. For data collection the standard questionnaires were applied. The validity of the final Questionnaire was tested and the needed corrections were done. To test the reliability, the Cronbach was applied and the result is shown that the questionnaire is reliable. The collected data have been analyzed using SPSS 22 and smart pls 2 software. As the results show, brand satisfaction affect repurchase intention positively. Moreover lifestyle as a positive effect on the relationship between brand satisfaction and repurchase intention. Besides, hedonic value has a weak influence on this relation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم آرین | Maryam Aryan
tarbiat modares
تربیت مدرس
فرشته منصوری مؤید |
استادیار دانشگاه
اسداله کردناییج | Asadolah Kordnaeij
Tarbiat modares
تربیت مدرس
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-28-13823-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-661209.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات