این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۲۳-۴۶

عنوان فارسی ارائه مدل شایستگی حرفه ای مدیران پژوهشی در سازمان های پژوهش محور
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر، با هدف شناسایی و ارزیابی شایستگی های حرفه ای مدیران پژوهشی سازمان های پژوهش محور صورت گرفته است. روش پژوهش از نوع آمیخته بود که در بخش کیفی از نوع تحلیل تم و در بخش کمی از نوع توصیفی و به صورت پیمایش بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران گروه های پژوهشی جهاددانشگاهی استان تهران می باشد (N=85). حجم نمونه در بخش کیفی، 19 نفر از مدیران بود که به صورت هدفمند انتخاب گردید و در بخش کمی با توجه به محدود بودن جامعه آماری به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفت که تعداد 63 نفر به پرسشنامه پاسخ دادند. ابزار پژوهش در بخش کیفی مصاحبه و در بخش کمی پرسشنامه بود. روایی ابزار بخش کمی (پرسشنامه) از نوع روایی سازه بود که به وسیله تحلیل عاملی تأییدی مورد سنجش و تأیید قرار گرفت و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که به میزان 99/0 بدست آمد. یافته های پژوهش در بخش کیفی، فهرستی از ابعاد و مؤلفه های شایستگی شامل دانش (8 مؤلفه)، مهارت (19 مؤلفه)، توانایی (5 مؤلفه) و ویژگی (4 مؤلفه) بود. همچنین یافته ها نشان داد وضع همه ابعاد شایستگی در سطح بالاتر از میانگین فرضی است. بُعد ویژگی با میانگین 59/3 دارای بیشترین رتبه و بُعد دانش با میانگین 70/1 دارای کمترین رتبه بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شایستگی،مدل شایستگی،مدیران پژوهشی،سازمان های پژوهش محور،

عنوان انگلیسی Presentation of the Professional Competency Model of Research managers in Research-Based Organizations
چکیده انگلیسی مقاله The main goal research to Identify and assessment the professional competencies of research managers. Research method was mixed and in the qualitative section methodology was theme analysis and in the quantitative was descriptive survey. The population of the research is all managers of research groups of ACECR with the numbers of 85. The sample size in qualitative was 19 managers who were chosen purposely also in quantitative part capitation was used due to the limitation of population, the number of 63 people responded to questionnaires. In the qualitative part, Research tool was interview and in the other part was questionnaire. The validity of the quantitative tool (questionnaire) was a Construct validity which was verified by confirmatory factor analysis and reliability was Cronbach's alpha coefficient (0.99).The results in the qualitative section, a list of dimensions of competency includes knowledge (8 items), skill (19 items), ability (5 items) and traits (4 items), the also that all aspects competency had higher level than hypothetical average. Feature dimension with the average of 3.59 was the highest rank and the lowest rank with the average of 1.70 was knowledge dimension.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیده معصومه پناهی | Seyedeh Masoumeh Panahi
Tehran acecr Organization
کارشناس پژوهشی

جواد پورکریمی | Javad Pourkarimi
Assistant Professor/Faculty of Psychology & Education, Tehran University
استادیار/ دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران

مجید رمضان | Majid Ramezan
Assistant Professor/Malek Ashtar University of Technology
استادیار/ دانشگاه صنعتی مالک اشتر


نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-28-13405-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-661210.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات