این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۱۳-۱۳۲
عنوان فارسی
تعیین مهمترین ویژگیهای شرکتهای دانشمحور موفق ایرانی
چکیده فارسی مقاله
در دهه های اخیر، شرکت های دانش محور با تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناورانه خود، نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها و به خصوص در جهت اقتصاد مقاومتی ایفا می نمایند. مقاله حاضر به شناسایی مهم ترین ویژگی های شرکت های دانش محور موفق ایرانی پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف بنیادی، از نظر نحوه گردآوری داده ها آمیخته و از منظر روش پژوهش، تحلیل محتوا و مبتنی بر مقالات یافت شده در حوزه ویژگی های شرکت های دانش محور ایرانی تدوین شده است. در این مقاله پس از شناسایی ویژگی های استخراج شده و تحلیل شبکه ای متناسب با آن، با استفاده از روش کمی آنتروپی شانون، به تعیین ضریب اثر این ویژگی ها پرداخته شده که نتایج نشان می دهد 14 ویژگی مهم تر این شرکت ها به ترتیب عبارتند از: منابع انسانی شایسته، مدیریت توانمند، توانمندی های پروژه ای و سازماندهی، استراتژی مناسب کسب و کار، مدیریت بهینه منابع مالی، توانمندی های فنی و تولید، توانمندی های بازاریابی و فروش، استراتژی مناسب فناوری، دریافت به موقع مشوق های حمایتی دولت، دریافت کمک های هدفمند از نهادهای حمایتی، شبکه سازی مناسب، استفاده مناسب از زیرساخت ها، توجه شایسته به محیط سازمانی و فعالیت های متمرکز.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شرکتهای دانشمحور،موفقیت،تحلیل محتوا،آنتروپی شانون،
عنوان انگلیسی
Determine the most important features of successful knowledge-based companies in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
In recent decades, knowledge-based organizations (KBO) have played an important role in growth and economic development, especially in resistance economy by commercializing their scientific and technological achievements. This paper has identified the most important features of successful knowledge-based organizations in Iran. This article is a fundamental research in terms of purpose and utilizes mix method and content analysis based on papers found in the field of Iranian knowledge-based companies. At first features are identified and network analysis is done proportional to it. Then Shannon entropy is used to determine the impact coefficient of these features. The results show that 14 important features of these companies are as follows: qualified human resources, strong management, project and organizational capabilities, good business strategy, optimal management of financial resources, technical and production capabilities, marketing and sales capabilities, good technology strategy, receiving governmental timely incentives, receiving purposive incentives from funding agencies, appropriate networking, proper use of infrastructure, giving enough attention to the organization's environment and focused activities .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدامیرحسین طیبی ابوالحسنی | Amirhossein Tayebi Abolhasani
MSc. of Executive Master of Business Administration, Shahid Beheshti University of Tehran
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه شهید بهشتی تهران
بهمن حاجی پور | Bahman Hajipour
Associate professor of Business Administration, Shahid Beheshti University of Tehran, Iran
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی تهران، ایران
علیرضا موتمنی | Alireza Motameni
Associate professor of Industrial Management, Shahid Beheshti University of Tehran
دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه شهید بهشتی تهران
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-28-20782-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-661214.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات