این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه ادب غنایی، جلد ۱۵، شماره ۲۹، صفحات ۸۹-۱۰۸

عنوان فارسی مفاهیم غنایی در رمان نوجوان
چکیده فارسی مقاله بیان احساسات شخصی در مفهوم گسترده آن در قالب نظم و نثر همواره در دوران­های مختلف مورد توجه شاعران و نویسندگان ادب فارسی قرار گرفته است. نوجوانی دوره­ای است که در آن فرد با رشد هیجان و احساسات (در مفهوم گسترده) مواجه است؛ از این­رو نوجوان به خواندن کتاب­هایی که او را با این­ویژگی­ها آشنا سازد، علاقه­مند است و با همانندسازی با شخصیت­های داستان از این آثار تأثیر می­پذیرد. در پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی به تحلیل انواع غنایی در یازده رمان برتر نوجوان پرداخته­ایم تا به این سؤال پاسخ دهیم که نویسندگان رمان نوجوان کدام نوع غنایی را در آثار خود منعکس نموده­اند؟ و آیا انعکاس انواع غنایی در این آثار متناسب با مخاطب نوجوان می­باشد؟ با توجه به تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که انواع غنایی از نظر محتوا در رمان نوجوان ، به صورت توصیف، شکواییه، نوستالوژی، مرثیه، عشق و طنز نمایان شده است و نویسندگان ازاین مفاهیم به صورت مضامینی فرعی در لایه­های اثر بهره­مند شده اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نوجوانی، رمان نوجوان، انواع غنایی،

عنوان انگلیسی a
چکیده انگلیسی مقاله a
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله a

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://jllr.usb.ac.ir/article_3964_e513dfb513223837d297f73c85f26013.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1458/article-1458-661263.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات