این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۳۳، شماره ۳، صفحات ۱۲۶۱-۱۲۷۸
عنوان فارسی
بررسی تاثیرات رایانش ابری بر یادگیری الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
در دنیای آموزش، آموزش الکترونیکی بعنوان مدل نوین ارایه خدمات آموزشی، در حال فعالیت میباشد. جهت استفاده بهینه از خدمات آموزشی آنلاین، در اختیار داشتن یک بستر فناوری مناسب، بسیار حیاتی میباشد. رایانش ابری فناوری نوینی است که با ارایه نرم افزار، زیرساخت و پلتفرم بعنوان سرویس های اینترنتی، بطور چشمگیری مورد توجه دنیای فناوری اطلاعات قرار گرفته است. بنابراین در این تحقیق سعی بر بررسی تاثیرات فناوری رایانش ابری بر یادگیری الکترونیکی بعنوان فناوری جانشین وب 2 شد. لذا با استفاده از روش کمی/ آزمایشی سعی گشت تا تاثیرات رایانش ابری بر یادگیری الکترونیکی مورد بررسی قرار گیرد. اندازه گیری دو سرور مدیریت یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب 2 و مبتنی بر رایانش ابری توسط سرویس بنچمارک آپاچی اندازه گیری شد و داده های پژوهش به دست آمدند و تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آزمون های فرض به وسیله نرم افزار spss انجام پذیرفت. نتیجه این پژوهش در بررسی چهار پارامتر کیفیت سرویس شامل: زمان پاسخگویی، گذردهی، مقیاس پذیری و قابلیت دسترسی در بررسی دسترسی به صفحه نخست مودل، بررسی دسترسی به فایل سیستمی لاگین و بررسی دسترسی به فایل درسی، نشان از برتری عملکرد شاخص های کیفیت سرویس سرور مبتنی بر رایانش ابری در قیاس با با سرور مبتنی بر وب 2 داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effects Study of Cloud Computing on E-Learning
چکیده انگلیسی مقاله
In the world of the training, online training is introduced as a modern model of training services. Cloud computing is a modern technology which is provided software, infrastructure and platform as internet services in IT world. So in this research, the impact of cloud computing on e-learning with quantative / prohebationary method was recommended. Both servers with cloud computing and web based technology, with particular parameters by means of Apache benchmark service was measured. SPSS software was used as data analysis to represent the hypothesis testing. The final consequence which was resulted from comparing two servers throughout three different tests named as: evaluation of accessibility to the first page of moodle, accessibility to the login file system and accessibility to the academic file, by means of four parameters such as: response time, throughput, scalability and accessibility, showed that cloud computing server is better than the web based server.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Cloud Computing, Web 2.0, E-Learning, LMS.
نویسندگان مقاله
سعید روحانی | Saeed Rouhani
University of Tehran
دانشگاه تهران
پریا قلی زاده | Paria Gholizadeh
Institute of Higher Education Mehr Alborz
دانشگاه مهرالبرز
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3343-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-661304.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات