این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۳۳، شماره ۳، صفحات ۱۳۲۵-۱۳۵۰

عنوان فارسی بررسی نگرش اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره‌ی مخزن دانش سازمانی این دانشگاه
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش شناسایی وضعیت استفاده­ی اعضای هیأت­ علمی از مخزن دانش پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان بخشی از مخزن دانش سازمانی این دانشگاه، شناسایی مشکلات این سامانه و ارائه راهکار برای ارتقای آن می­باشد. این پژوهش از نوع کاربردی بود که با روش پیمایشی و به صورت مطالعه موردی انجام گرفت. برای گردآوری اطلاعات درباره­ی دیدگاه کارشناسان و اعضای هیأت­ علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به ترتیب از مصاحبه و پرسشنامه[1] استفاده شد. مصاحبه از همه کارشناسان دست اندرکار به عمل آمد و پرسشنامه بین جامعه نمونه که به روش نمونه­ گیری تصادفی- طبقه­ای انتخاب شد، توزیع گردید. یافته­ ها بیانگر این بود که اعضای هیأت­علمی کم و بیش نگرش مثبتی نسبت به سامانه موجود و واگذاری آثارشان به آن دارند و وجود چنین سامانه­ای را مفید و ضروری می­دانند. علیرغم اذعان به وجود مشکلات، تقریبا همه اعضاء از سامانه استفاده می­کنند ولی باید در نظر داشت که با افزایش آشنایی اعضاء نسبت به سامانه، میزان مشارکت آنان نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین، نیاز به اطلاع­رسانی پیرامون سامانه و برگزاری دوره­ای و منظم کارگاه­های آموزشی با کیفیت، احساس می­شود. توجه به مشکلات سامانه و راهکار­های ارائه شده توسط کاربران جهت بهبود وضعیت آن به ارتقاء و پیشرفت مخزن دانش پژوهشی این دانشگاه کمک می­کند. با بهبود هر چه بیشتر این سامانه می­توان امیدوار بود که بخش مهمی از زیرساخت لازم برای پیاده­سازی مدیریت دانش در دانشگاه شهید چمران اهواز فراهم شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Comparison of the features of the Shahid Chamran University Research Information Management System as a research knowledge repository of the university with criteria of an optimum knowledge repository
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study investigated the status of Shahid Chamran University's faculty of management knowledge repository as part of the university's repository of organizational knowledge, identify problems and provide solutions to improve the system it is. As a practical research, it followed the survey method which was administered as a case study. To collect data about the views of experts and faculty members Shahid Chamran University to arrange interviews and questionnaires were used. Interview all relevant experts was performed and the questionnaire among sample society to that stratified- random sampling method selected, was distributed. The findings showed that faculty members are more or less positive attitude towards the existing system and the assignment of his work are and the existence of such a system is useful to know. Despite the problems,almost all members of the system they use but we must bear in mind that with increasedmembers of the trading systemthey will increase voter turnout. So the need to inform the public about the system and the holding period and regular workshops with quality felt. Due to system problems and solutions provided by users to improve the promotion and advancement of management knowledgerepository the university helps. To further improve this system can be hoped an important part of the infrastructure necessary for the implementation of knowledge management at the Shahid Chamran University provided.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه بناری | Fatemeh bonari
Shahid Chamran University (Ahwaz)
شهید چمران اهواز

عبدالحسین فرج پهلو | Abdolhossein farajpahlou
Shahid Chamran University (Ahwaz)
دانشگاه شهید چمران اهواز


نشانی اینترنتی http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3645-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-661307.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات