این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله پزشکی ارومیه، جلد ۲۵، شماره ۶، صفحات ۴۷۴-۴۸۰

عنوان فارسی بررسی نگرش اعضای هیئت‌علمی نسبت به پیاده‌سازی نظام آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
چکیده فارسی مقاله پیش‌زمینه و هدف: آموزش الکترونیکی یکی از پدیده‌های جهان نوین است که در عصر اطلاعات و در جامعه مبتنی بر دانش پا به عرصه وجود گذاشته است. لذا این پژوهش با هدف بررسی نگرش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نسبت به پیاده‌سازی نظام آموزش الکترونیکی انجام شده است. مواد و روش: طرح پژوهش غیرآزمایشی و به‌طور دقیق‌تر، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است که حجم نمونه با استناد به جدول مورگان 136 نفر برآورد شد. برای تعیین روایی پرسشنامه ازنظرات متخصصین استفاده شد و پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای‌ کرونباخ به میزان 75/0 محاسبه گردید. جهت تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از آزمون‌های همبستگی، واریانس و تی مستقل استفاده شده است. یافته‌ها: نتایج نشان داد که همبستگی معنادار و مستقیمی بین نگرش اعضای هیئت‌علمی به آموزش الکترونیکی و آموزش ترکیبی وجود دارد (73/0 = r و 000/0 P= ). نگرش اعضای هیئت‌علمی نسبت به آموزش الکترونیکی با توجه به سوابق تحصیلی آنان متفاوت است (006/0 P= ، 38/ 5 F= )، ولی تفاوت معناداری بین نگرش نسبت به آموزش الکترونیکی، در میان اعضای هیئت‌علمی مرد و زن وجود ندارد (82/1 - t= ، 07/0 P= ) . نتیجه‌گیری : با توجه به نگرش مثبت اعضای هیئت‌علمی نسبت به نظام آموزش الکترونیکی، پیشنهاد‌هایی جهت بهبود وضع موجود و حرکت به سمت اجرای نظام آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی ارائه گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش الکترونیکی، نگرش، اعضای هیئت‌علمی، آموزش ترکیبی

عنوان انگلیسی MEASURING ATTITUDE OF FACULTIES TOWARDS THE IMPLEMENTATION OF THE E-LEARNING SYSTEM IN URMIA UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES
چکیده انگلیسی مقاله Background & Aims: E-learning is one of the phenomena of modern world that has developed in the information age and the knowledge-based society. The aim of this study was to evaluate the attitudes of Urmia University of Medical Sciences faculties towards the implementation of the e-learning system. Materials & Methods : The research is a non-experimental descriptive survey. The statistical population of this study included all faculties of Urmia University of Medical Sciences that according to Morgan table were estimated 136. The questionnaire’s validity was assessed by experts and its reliability was calculated by Cronbach’s alpha as 0.75. For data analysis, correlation, analysis of variance, and independent t-test were used. Results: The results indicated that there was a significant relationship between attitude of faculties toward e-learning and blended-learning (sig= 0.000, r= 0.73). The attitude of faculties towards e-learning and their work experience is different (f= 5.38, sig= 0.006). But there is no significant difference between the attitude towards e-learning among male and female faculty members (sig= 0.07, t= -1.82). Conclusion: Based on the positive attitude of the faculties towards the implementation of the e-learning, it is suggested to improve the status quo and move toward implementation of the e-learning system in Urmia University of Medical Sciences. SOURCE: URMIA MED J 2014: 25(6): 480 ISSN: 1027-3727
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله E-learning, Attitude, Faculties, Blended-learning

نویسندگان مقاله مطهره حمزه رباطی | motahhareh hamzehrobati
department of education and psychology, urmia university, urmia, iran, tel 989119544844
ارومیه، خیابان والفجر، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تلفن 09119544844
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

بهناز مهاجرانی | behnaz mohajerani
education department, urmia university
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

علیرضا قلعه ای | alireza ghaleei
education department, urmia university
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)


نشانی اینترنتی http://umj.umsu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-582-494&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات