این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۵۵۵-۵۷۴
عنوان فارسی
آموزش کارآفرینی در مقطع ابتدایی با هدف تقویت نگرش کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله
مقطع ابتدایی از مقاطع مهم و اثرگذار در دوران زندگی است. با توجه به اینکه ارزشهای کسبشده قبل از 20 سالگی حفظ میشوند، آموزش کارآفرینی در مقطع ابتدایی اهمیت مییابد و محتوای آموزش کارآفرینی در این دوره باید متناسب با نیازها و توانمندیهای دانشآموزان تدوین شود. بسیاری از کشورها با درنظرگرفتن این مسئله و برنامهریزی بلندمدت و کوتاهمدت مقولۀ آموزش، کارآفرینی را وارد برنامههای رسمی و غیررسمی مدارس خود کردهاند. پژوهش حاضر، با هدف شناسایی مفاهیم قابلآموزش کارآفرینی بهمنظور تقویت نگرش کارآفرینانه در دانشآموزان مقطع ابتدایی انجام شده است. این تحقیق برمبنای هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی، تحلیل روایتی است. جامعۀ آماری شامل 9 نفر از خبرگان دانشگاهی و 2 خبرۀ تجربی که بهصورت هدفمند انتخاب شدند و نمونهگیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافته است. براساس یافتههای تحقیق، مفاهیم قابلآموزش در هریک از پنج بعد نگرش کارآفرینانه شامل میل به موفقیت، کنترل شخصی، خلاقیت و نوآوری، عزتنفس و تشخیص و بهرهبرداری از فرصت شناسایی هستند. نتایج این پژوهش به برنامهریزان تألیف کتب درسی، متخصصان امر آموزش کارآفرینی و برگزارکنندگان دورههای آموزش کارآفرینی کودکان در تدوین محتوای مناسب این مقطع یاری میرساند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش کارآفرینی، محتوا، مقطع ابتدایی، نگرش کارآفرینانه،
عنوان انگلیسی
repreneurship education in elementry schools in order to improve entrepreneurial attitude
چکیده انگلیسی مقاله
ementary school is important and crucial in life. As the perceived values are maintained before twenty years old, entrepreneurship education is more important in elementary schools so content of entrepreneurship education should be consistent with students' needs and capability. To this, many countries through long and short term planning implement entrepreneurship education in formal and informal schools program. This research was done with the aim of identifying the content of entrepreneurship education in elementary schools in order to improve their entrepreneurial attitude with a qualitative approach based on in-depth interview with 9 academic experts and 2 practical experts. Findings present appropriate concepts in entrepreneurship education in elementary schools in 5 dimensions of entrepreneurial attitude including desire to achievement, personal control, creativity and innovation, self-esteem and opportunity recognition. These results help policy makers and experts in entrepreneurship education and organizers of these programs for children to provide the appropriate contents.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ندا بهمنی |
دانش آموخته دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
زهرا آراستی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سید رسول حسینی |
عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_66374_3f1054cb927eeef2f05cdc09a3e82eae.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-662221.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات