این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۷۱۳-۷۳۲
عنوان فارسی
شناخت کارآفرینان از ویژگیهای مدل کسبوکار اثرگذار با استفاده از روش شبکه خزانه (مورد مطالعه: کارآفرینان حوزۀ کسبوکارهای الکترونیکی در ایران)
چکیده فارسی مقاله
شناخت کارآفرینان بهمنظور معرفی سازههای مدل کسبوکار اثرگذار، بسیار پیچیده و متفاوت است. در ادبیات علم کارآفرینی برای طراحی منسجم این شناختهای کارآفرینان نقصهای فراوانی مشاهده میشود. این پژوهش بهدنبال طراحی منظومۀ مدل کسبوکار اثرگذار با استفاده از سازههای شخصی کارآفرینان حوزۀ کسبوکارهای الکترونیکی در ایران بوده است. این پژوهش از نوع کاربردی و روش گردآوری دادهها، روش شبکه خزانه است. تعداد 13 نفر از کارآفرینان این حوزه با در نظر گرفتن نقطۀ اشباع به عنوان نمونه بررسی شدهاند. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبۀ نیمه ساختار یافته میباشد .براساس روش شبکۀ خزانه با 5 عنصر تشکیلدهندۀ این شبکه، 13 شبکه خزانه شخصی منفرد و در مجموع 346 سازه شخصی اولیه دربارۀ مدل کسبوکار اثرگذار بهدست آمد. با تحلیل محتوای این سازهها، شبکۀ جمعی مشتمل بر 5 عنصر و 37 سازۀ ثانویه احصاء شده است و روایی و پایایی پژوهش تایید شده است. در نتیجه 6 خوشۀ مجزاء از ویژگیهای مدل کسبوکار اثرگذار از سازههای ذهنی کارآفرینان حوزۀ کسبوکارهای الکترونیکی بهدست آمد که میتواند کاربرد علمی وعملی درحوزۀ علم کارآفرینی داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدل کسبوکار اثرگذار، شبکۀ خزانه، عنصر، سازه، نظریۀ سازۀ شخصی،
عنوان انگلیسی
Cognitive of Entrepreneurs on the Features of the Effective Business Model Using Repertory Grid Technique (Case Study: Entrepreneurs in the Electronic Business in Iran)
چکیده انگلیسی مقاله
Entrepreneurs' cognition in introducing Construct to express an effective business model is highly complex and different. There are many deficiencies in the literature of entrepreneurship science. The present paper addresses the personal constructs of entrepreneurs in the electronic business in Iran, in order to design an effective business model from their points of view. It is an applied, and the research method was repertory grid technique (RGT). 13 entrepreneurs in this area have been studied as the samples, by considering the saturation point. The data collection instrument was Semi structured interview. Based on the RGT with 5 elements of this grid, 13 individual repertory grids and a total of 346 initial personal constructs were achieved. By analyzing the content of these Constructs, a collective grid consisted of 5 elements and 37 secondary Constructs have been extracted and the validity and reliability of the interviews were approved. As a result, six separate clusters were obtained for the features of the effective business model of the mental structures of entrepreneurs in the field of electronic business. The model can have scientific and practical applications in the field of entrepreneurship.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین نیک بین |
دانشجوی دکتری توسعۀ کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
علی داوری |
استادیار دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران
علی بدیع زاده |
استادیار دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
غلامحسین حسینی نیا |
استادیار دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_66375_d7fa24147ff8728ccc0ca97fc72a2a58.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-662224.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات