این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۶۵۵-۶۷۴

عنوان فارسی رتبه‌بندی عوامل اثرگذار بر نوآوری شرکت‌های سرمایه‌پذیر از منظر سرمایه‌ گذاران مخاطره‌ پذیر (مورد مطالعه: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌ پذیر و شتاب‌دهنده‌ها)
چکیده فارسی مقاله نوآوری از جمله مهم‏ترین عوامل موفقیت شرکت‌های نوپایی است که اغلب اندازه‌ای کوچک و متوسط دارند. براساس ادبیات تحقیق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‏پذیر و شتاب‌دهنده‌ها، نوآوری مجموعه‌های سرمایه‌پذیر را ارتقاء می‌دهند. هدف اصلی این پژوهش رتبه‌بندی عوامل اثرگذار بر نوآوری شرکت‌های سرمایه‌پذیر می‌باشد. این پژوهش از نظر نوع هدف کاربردی و از نظر نحوۀ گردآوری داده‏ها توصیفی- پیمایشی بوده و  با استفاده از پرسشنامۀ مقایسه‌های زوجی و با روش DEMATEL عوامل استخراج شده، اولویت‏بندی و رتبه‌بندی شده‏اند. جامعۀ آماری این پژوهش، خبرگان و متخصصان حاضر در صندوق‌های سرمایه‫گذاری مخاطره‫پذیر، مربیان و مشاوران شتاب‫دهنده‫ها و اساتید این حوزه که عضو انجمن سرمایه‫گذاران مخاطره‫پذیر ایران هستند، می‫باشند؛ که از میان این خبرگان 12 نفر با استفاده از روش نمونه‫گیری غیراحتمالی هدفمند قضاوتی انتخاب و در پژوهش مشارکت داشته‫اند. از میان عوامل شناسایی شده، مهیا‌ کردن اطلاعات ارزشمند از صنعت مربوطه، برقراری ارتباط و همکاری با فعالان صنعت، آگاهی‏بخشی درباره تهدیدها و فرصت‌های موجود، به‌عنوان مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر نوآوری شرکت‏های سرمایه‏پذیر معرفی شده‏اند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Prioritizing the Effective Factors of VCs on Innovation of Target Firms Case Study: Venture Capital Funds and Accelerators
چکیده انگلیسی مقاله Innovation is one of the key factors for start-ups success. According to existing literature on venture capital, venture capital funds and accelerators increase innovation level of firms in which they invest. But a comprehensive research on how these investors and by which roles improve innovation, has not been carried out. This research is going to identify and prioritize the factors by which these investors increase innovation. In the first step by studying the literature on this field, 12 factors are identified and then these factors are prioritized by DEMATEL method. Questionnaire of the method filled out by 12 experts. In the end, providing valuable information from related industry, cooperation and connection with players of related industry, awareness about the existing dangers and opportunities, are respectively labelled as the most important factors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهرداد کریم‌خانی |
کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه خوارزمی

کامران پاکیزه |
استادیار دانشکده علوم مالی دانشگاه خوارزمی

محمّدرضا اخوان انوری |
دکتری مدیریت تحقیق در عملیات، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، استاد مدعو دانشگاه


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_66379_98c6edba7e62732d2f98e55299cc6995.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-662225.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات