این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۶۷۵-۶۹۴

عنوان فارسی شناسایی محورهای توسعه قابلیت متقاعد سازی در کارآفرینان کارکشته
چکیده فارسی مقاله کارآفرینان برای پیشبرد امور و فعالیت­های مختلف کسب­وکار خود مانند متقاعدکردن مشتریان نیاز به مهارت متقاعدسازی دارند. این پژوهش با هدف شناسایی محورهای توسعۀ قابلیت متقاعدسازی در کارآفرینان کارکشته انجام شده است. روش تحقیق برحسب هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، کیفی- روایتی و انجام مصاحبه­های نیمه ساختاریافته و به کمک رویکرد نظام­مند و بهره­گیری از روش کدگذاری می­باشد. داده­های تحقیق با استفاده از 11 مصاحبه که از کارآفرینان کارکشته به­دست آمده بود و در مرحلۀ بعد از طریق کدگذاری باز و محوری نتایج استخراج شده­اند. در نهایت پس از دسته­بندی مقوله­ها، 11 محور اصلی برای توسعۀ قابلیت متقاعدسازی شناسایی و ارایه گردیده است. این محورها عبارتند از ارائۀ اسناد مرتبط با اعتبارسنجی محصول در مراکز معتبر، ارایه و برجسته­سازی مشخصات کیفیت محصول برای مشتریان، ایجاد شراکت با دیگران، برجسته­سازی مرجعیت علمی و تخصصی، تأمل در تجربه­های گذشته و برجسته­سازی آن برای مخاطب، برجسته کردن مزایا و فناوری­های نوین کسب­وکار، برقراری ارتباط مبتنی بر عواطف و احساسات، برقراری ارتباط با افراد ذی­ربط/ مسئولان، برندسازی و برجسته­سازی برند محصول برای معرفی به مشتری، توجه به رضایت مشتری به­منظور مجاب­سازی و توجه به نیاز مخاطب.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Recognizing axes of the development of persuasion Capability in the veteran entrepreneurs
چکیده انگلیسی مقاله Entrepreneurs to promote their business affairs and various activities such as raising the required capital, attract and select qualified employees, persuade customers and suppliers for collaboration with their company with favorable conditions, needs the persuasion skill. Formally, Persuasion is a process where we are trying to motivate audience's to change their existing attitudes and behaviors. Persuasion skill helps to interact effectively with others and play an important role in the success of entrepreneurs. Therefore, this study have attempted to answer the question: What are the persuasion skills of entrepreneurs. Using narrative research, semi-structured interviews, systematic approach and take advantages of coding, axis of developing persuasion capabilities in entrepreneurial veteran have identified. The data obtained by means of 11 interviews of experienced entrepreneurs and then through open and axial coding results have been derived. Finally, after the classifying categories, 11 major axis to development capabilities of persuasion identified and introduced.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه داداشی |
کارشناس ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران

قنبر محمدی الیاسی |
دانشیار دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران

مرتضی رضایی زاده |
استادیار دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_66380_d6544245d2080ac7a14df8e5942613a0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-662226.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات