این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۶۹۵-۷۱۲

عنوان فارسی واکاوی سوگیری اعتماد به ‌نفس بیش‌ازاندازه در رفتار بازاریابی کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله کارآفرینان در بسیاری از تصمیمات خود در برابر سوگیری‌های تصمیم‌گیری، از جمله اعتماد به‌نفس بیش از اندازه آسیب‌پذیرند. اعتماد به‌‌نفس بیش ‌از اندازه پیامدهای مهمی در تصمیمات مختلف کارآفرینان دارد. همچنین، رفتار بازاریابی کارآفرینانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان به‌ویژه در کسب‌وکارهای کوچک است. این پژوهش با هدف واکاوی اعتماد به‌نفس بیش‌از اندازه در رفتار بازاریابی کارآفرینانه انجام شد. براساس یافته‌های این پژوهش که بر حسب هدف کاربردی بوده و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی- داده‌بنیاد نظام‌مند که داده‌های آن از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با 18 کارآفرین نوپای دانش‌بنیان فناوری نانو و زیست‌فناوری واقع در استان تهران گردآوری و تحلیل شد. منابع بنگاه، اهداف بنگاه، تلاطم محیطی، ناملایمات محیطی، خوش‌بینی و خودباوری به‌عنوان مهم‌ترین عوامل شکل‌دهندۀ اعتماد به‌نفس بیش‌از اندازه، تصمیمات مربوط به بازار و تصمیمات مربوط به محصول به‌عنوان مهم‌ترین راهبردهای ناشی از اثرات آن و درنهایت سود و زیان به‌عنوان مهم‌ترین پیامدهای اعتماد به‌نفس بیش‌از اندازه در رفتار بازاریابی کارآفرینانه شناسایی شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی ing Overconfidence Bias In Entrepreneurial Marketing Behavior
چکیده انگلیسی مقاله reneurs are prone to lots of decision making biases like overconfidence. Overconfidence has major consequences in different entrepreneurial decisions. Entrepreneurial marketing behavior is one of the most important entrepreneurial characteristics. This paper's main goal is to explore overconfidence in nascent entrepreneurs' marketing behavior. According to this paper's results whose data have been gathered by conducting semi-structured interviews with nascent entrepreneurs located in Tehran and analyzed by a grounded theory approach, firm resources and firm goals, environmental tumult, optimism and self-efficacy are the main drivers of overconfidence, market-related and product-related decisions are the main strategies emanating from overconfidence and financial loss and financial profit are the main consequences of overconfidence in nascent entrepreneurs' marketing behavior.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پوریا نوری |
دانشجوی دکترای کارآفرینی دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهران

نرگس ایمانی پور |
دانشیار دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهران

کامبیز طالبی |
استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

محمد رضا زالی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_66381_1287953e73eba4c93ed4d3ea4daea137.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-662227.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات