این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۵، شماره ۹۳، صفحات ۹-۲۷
عنوان فارسی
آسیبشناسی و ارائه ویژگیهای نظام پیشنهادهای سازمان صداوسیما
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی ویژگیهای نظام پیشنهادهای مطلوب برای استقرار در سازمان صداوسیما بوده است، برای این منظور از دادههای کیفی استفاده شد. این دادهها به کمک تکنیک مصاحبه عمیق جمعآوری شدهاند. جامعه مورد بررسی را مدیران سازمان صداوسیما، استادان دانشگاه و متصدیان نظام سابق پیشنهادها در سازمان صداوسیما تشکیل میدهند که با روش هدفمند از میان آنان 20 نفر انتخاب شدهاند. ابتدا دلایل ناموفق بودن نظام پیشنهادهای سابق سازمان صداوسیما شناسایی و در 8 مقوله و 29 زیر مقوله طبقهبندی شده است. مقولات عبارت بودند از: «بیتوجهی مدیران»، «ارجاع نظام پیشنهادها به روابط عمومی سازمان»، «تعمیم نادرست نظام پیشنهادها»، «تبلیغات و فرهنگسازی نامناسب»، «نبود برنامهریزی و مطالعات پایهای برای واکاوی ابعاد نظام پیشنهادها» «توسعه نامناسب به سایر ذینفعان»، «توجه نکردن به تفاوتهای سازمان رسانهای با سازمان صنعتی» و «تخصیص نیافتن بودجه مناسب». پس از آن ویژگیهای نظام پیشنهادهای مطلوب برای این سازمان در 2 مقوله محوری، 8 مقوله و 75 زیر مقوله احصا شده است. این شاخصها عبارت بودند از: «راهبری و مدیریت»، «آموزش و توانمندسازی»، «تبلیغات، فرهنگسازی و اطلاعرسانی»، «سازماندهی»، «سیستم اطلاعاتی و مدیریت دانش»، «فرایندها»، «نظام انگیزش» و «نتایج کلیدی عملکرد» بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نظام پیشنهادها، مدیریت مشارکتی، سازمان صداوسیما، آسیبشناسی،
عنوان انگلیسی
Pathology and Proposing the Characteristics of IRIB's Suggestion System
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the study is to identify the characteristics of the favorable proposing system to establish in the organization IRIB; qualitative data was used for this purpose. The data were collected through deep interview technique. The statistical population was composed of directors of the organization, university teachers and the practitionars of former proposing system in the organization. Towenty people were selected by targeted way. First, the reasons of failure of the former proposing system of the organization were identified, then categorized in eight groups and 29 sub-groups. The categories were: "managers' ignorance", "deligating proposing system to the public relations of the organization", "faulty generalization of proposing system", "improper advertising and culturalization", "The lack of planning and basic studies to examine the dimensions of the proposing system", "improper spreading to other stakeholders","neglecting the differences between media and industrial organizations" and "improper budgetting". Then, the characteristics of the favorable proposing system were identified in two major groups, 8 groups and 75 sub-groups. Their characteristics were: "leadership and management", "education and empowerment", "advertising, culturalization and information", "organization", "information system and knowledge management ", "processes", "system of motivation" and "key results of performance".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالعلی علیعسکری |
دکترای مهندسی صنایع، دانشیار و عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما
سیاوش صلواتیان |
دکترای مدیریت رسانه، استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما
مجتبی خواجهرحیمی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیما
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_28812_2d21a91668be4fb2cb07e744b45c6e22.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-663513.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات