این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سازمان های دولتی، جلد ۶، شماره ۳ (پیاپی ۲۳)، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی طراحی مدل توسعه داشبورد سازمانی با منطق هوش تجاری در سازمان‌های دولتی
چکیده فارسی مقاله در سال‌های اخیر، زمانی که مدیران برای اتخاذ تصمیمات تجاری اختصاص می‌دهند به‌طور شدیدی کاهش یافته است. در این میان شناسایی اطلاعات مهمی که باید در لحظه مورد پایش قرار گیرد، چگونگی جمع‌آوری، یکپارچه‌سازی، نمایش و تحلیل این اطلاعات بیش‌ازپیش ضروری می‌نماید. داشبورد سازمانی، ابزاری است غنی از شاخص‌ها، گزارش‌ها و نمودارها که به‌صورت پویا عمل کرده تا مدیران با استناد به آن بتوانند در هرلحظه عملکرد سازمان را مشاهده نمایند. لیکن جهت بهره‌ور شدن داده‌ها، استفاده از منطق هوش تجاری اجتناب‌ناپذیر است. هوش تجاری سیستمی است که داده‌های مختلف، پراکنده و ناهمگون یک سازمان را یکپارچه و منسجم می‌کند و از طریق تشکیل پایگاه داده تحلیلی می‌تواند گزارش‌های تحلیلی را برای تصمیم‌گیری مدیران سازمان فراهم کند. این پژوهش با استفاده از مطالعه عمیق ادبیات موضوع، تعداد 357 کد مربوط به توسعه داشبورد سازمانی با منطق هوش تجاری را شناسایی و با استفاده از روش‌های کیفی تحلیل مضمون و گروه کانونی این کدها را به 24 مضمون پایه و 7 مضمون سازمان دهنده تبدیل کرد. در مرحله بعد در دو مرحله مجرا با استفاده از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری به مدل‌سازی مضامین پایه و مضامین سازمان دهنده به‌طور مجزا پرداخته و با توجه به همخوانی دو مدل‌سازی اقدام به تلفیق دو مدل و ایجاد مدل نهایی توسعه داشبورد سازمانی با منطق هوش تجاری نموده است که می‌تواند نقشه راهی دقیق برای سازمان‌های دولتی جهت طراحی و پیاده‌سازی این سیستم باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی model design of organizational dashboard development with BI logic In governmental organizations
چکیده انگلیسی مقاله In recent years, the time that managers use to make decisions has been drastically reduced. The identification of important information that should be monitored in real time, collected, integrated, displayed and analyzed is necessary more than ever. Organizational Dashboard is a tool full of rich indicators, reports and graphs that dynamically acts to help managers control the performance of the organization in every time. for efficient data, using business intelligence logic is inevitable. Business Intelligence is a system in which different, dispersed and heterogeneous data of an organization is integrated and through the establishment of analytical database for managers to make decisions. This study is developmental and practical. After reviewing literature and interviewing with 38 experts in universities and organizations, organizational dashboard developmental factors with the business intelligence logic were presented that were 357 codes. Using content analysis and focus group methods, these codes were grouped to 24 based content and 7 organizer contents Then in two stages using interpretive structural modeling model the contents of the basic themes and organizer themes separately and with respect to the consistency of two modeling combine the two and create a final model of the organizational dashboard development with business intelligence logic which can be detailed road map for governmental organizations to design and implement of this system.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید علی اکبر هاشمی |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور

حسن الوداری |
هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه پیام نور

محمد رضا دارایی |
هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه پیام نور

روح الله رازینی |
هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه امام صادق(ع)


نشانی اینترنتی http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4292_2ab5896d3f5ae20e70f400bae122070e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-665408.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات