این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۸۵، شماره ۸۵، صفحات ۲۶-۴۰

عنوان فارسی مدل سازی جریان سیال حول دسته ای از سیلندرهای ثابت و چرخان
چکیده فارسی مقاله به دلیل اینکه آزمایش‌های واقعی در مقیاس‌های بزرگ هزینه بردار است و تمام حالات مختلف ضمن آزمایش بدست نمی‌آید، از شبیه سازی های عددی بهره برده شده است. در مقاله حاضر جریان ناپایدار، ویسکوز، تراکم ناپذیر و دو بعدی در داخل یک کانال با شش مانع استوانه‌ای شبه‌سازی شده است. مشخصات جریان سیال در اطراف این سیلندرها برای دو آرایش مختلف و در رینولدزهای متفاوت در دو حالت سیلندر ثابت و سیلندر چرخان بدست آورده شده است، به‌طوری که هم رژیم آرام و هم آشفته پوشش داده می‌شود. در این مقاله با استفاده از نرم افزار فلوئنت ، با ذکر جزئیات شبه‌سازی و اعتبار سنجی نتایج،کانتورهای سرعت، ورتیسیتی، فشار و خطوط جریان بدست آورده شده است. مشاهده می‌شود که با افزایش عدد رینولدز ضریب درگ وارد شده به سیلندرها کمتر شده و همچنین سیلندرهای چرخان نیروی درگ کمتری را نسبت به سیلندرهای ثابت تجربه می‌کنند. نتایج حاکی از آن است که آرایش سیلندرها تاثیر محسوسی بر روی پارامترهای جریان می‌گذارد. در آخر با اتکا به نتایج بدست آمده یک آرایش مناسب برای ساخت پایه‌های پل‌ها و سکوهای دریایی پیشنهاد خواهد‌شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The modeling fluid flow around a bunch of fixed and rotating cylinders
چکیده انگلیسی مقاله Because real experiments on a large scale is costly, And all the different scenarios will not gain experience, We go to the numerical simulation. In the present study has been simulation of flow in a channel with six cylindrical barrier. Fluid flow parameters Has been obtained Around the cylinder to two different arrangement. Also has been obtained at different Reynolds numbers for both, fixed cylinder and rotating cylinder. So that both laminar and turbulent flow in the covers. In this article has been obtained by detailed simulation and validation results, contours speed, Vorticity, pressure and flow lines using Fluent software. It can be seen that lower drag coefficients into the cylinder with increasing Reynolds number. As well as rotating cylinders experience less drag than the fixed cylinders. The results show that the arrangement of cylinders affect on the flow parameters. Finally, relying on the results will suggest a suitable arrangement for the construction of piers and offshore platforms.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سبحان صفوی منش |
1- کارشناس ارشد، مهندسی مکانیک ،گرایش تبدیل انرژی، مجنمع دانشگاهی مکانیک و هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر

مهرداد بزاززاده |
دانشیار مجنمع دانشگاهی مکانیک و هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات