این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات رفتار سازمانی، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۸۱-۱۰۶

عنوان فارسی نقش ارزش ویژه برند درون سازمانی در رضایت مشتری، مطالعه نقش میانجی رفتار شهروندی برند و رضایت کارکنان
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی تاثیرارزش ویژه برند درون سازمانی بر رضایت مشتری به طور مستقیم و نیز به طور غیر مستقیم و با میانجی گری رفتارشهروندی برند و رضایت کارکنان به عنوان مولفه های مزایای ارزش ویژه برند است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان پشت باجه شعب بانک شهر در شهر کرج و نیز مشتریان شعب بانک شهر در شهر کرج هستند که در این بانک حساب دارند. حجم نمونه مشتریان 384 نفر می‏باشد که از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. برای جمع‌آوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. روایی پرسشنامه از طریق روایی سازه و محتوا و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم‌افزار پی‌ال‌اس استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان می دهد که ارزش ویژه برند درون سازمانی (دانش برند، تعهد به برند و وضوح نقش) بر رضایت مشتری تاثیر مثبت دارد. مزایای ارزش ویژه برند درون سازمانی با مولفه های رفتار شهروندی برند و رضایت کارکنان نیز بر رضایت مشتری به طور مثبت تاثیرگذار است. همچنین نتایج نشان می دهد تاثیر ارزش ویژه برند درون سازمانی بر رضایت مشتری با میانجی گری رفتارشهروندی سازمانی و رضایت کارکنان افزایش می یابد. نتایج می تواند راهگشای کارفرمایان برای تدوین استراتژی های منابع انسانی با تاکید بر بازاریابی داخلی برای موفقیت در صحنه رقابت باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The role of Internal brand equity on customer satisfaction studying of brand citizenship behavior and employee satisfaction mediating role (Study: Shahr bank, Karaj branches)
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study is conducted to examine the direct impact of internal brand equity(IBE) on customer satisfaction.and indirect effect through mediating role of brand citizenship behavior and employee satisfaction as two components of IBE benefits. This study is applied in terms of objective and descriptive-survey in terms of nature of data collection. The study population consisted of all those who have account and use the services of shahr Bank branches in karaj city and all cashiers of these branches. The sample size was determined 384 through using available sampling method. A questionnaire was used to collect data. The validity of the questionnaire was confirmed through the content validity and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha coefficient. For the analysis of data, structural equation modeling was used through PLS software. The results of this study showed that employee based brand equity is a positive and significant impact on customer satisfaction and brand citizenship behavior and employees' satisfaction have also positive effect on customers' satisfaction. IBE has positive effect on brand citizenship behavior and job satisfaction. Also the IBE has more effect on the customer satisfaction due to citizenship behavior and job satisfaction.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نگین سنگری |
استادیار/ دانشگاه الزهراء(س)

ژاله علیزاده بلوکانی |
گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهراء(س)، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://obs.sinaweb.net/article_31574_67ed52b59a77e30f0dcfffdcf5686b37.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-670422.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات