این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۹۵-۲۱۷

عنوان فارسی اثر ادراکات مصرف‌کننده در نگرش وی نسبت به غذای ارگانیک در شهر یزد
چکیده فارسی مقاله با توجه به افزایش تمایل مصرف‌کنندگان به موضوعات مرتبط با سلامتی و محیط‌زیستی در سال‌‌های اخیر، استفاده از غذای ارگانیک افزایش یافته است. هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر در نگرش و‌‌ قصد خرید مصرف‌کنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک است. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی و با روش پیمایشی انجام شده است. جامعۀ آماری تحقیق 206 نفر از مصرف‌کنندگان محصولات ارگانیک در یزد هستند که به روش نمونه‌گیری کوکران انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسش‌نامۀ مبتنی بر طیف لیکرت استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌‌های تحقیق از مدل‌سازی معادلات ساختاری براساس نرم‌‌افزار Smart-Pls‌‌ استفاده شد. یافته‌‌های پژوهش نشان می‌دهند که منحصر‌به‌فردبودن، سهولت خرید و دانش مشتری در نگرش مصرف‌‌کنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک و این نگرش در قصد خرید تأثیر مثبت و معناداری دارد. با وجود این، ریسک‌‌پذیری، کیفیت و قیمت در نگرش مصرف‌‌کنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک تأثیر معناداری نداشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله قصد خرید، غذای ارگانیک، نگرش، یزد،

عنوان انگلیسی the effective Consumers’ perceptions on the attitude of ‌towards organic foods in the Yazd city
چکیده انگلیسی مقاله because of consumers Increasing tendency to the subjects of health and environmental Issues in recent years, using organic foods has been increased. The aim of this research is to test the factors affecting e attitude towards organic foods and purchase intention of consumers. According to this fact that organic foods are proper for personal and social health, the main problem is what factors can effect on attitude and purchase intention of people, to help managing and promoting society health level by identifying these factors and encouraging society to use these products. This is a applied and descriptive study and has been performed by survey method. The research population is 206 organic food consumers in Yazd. The questionnaire based on Likert spectrum was used in order to collect information. Structural equations' modeling was used to analyze research data with Smart-PLS software. Uniqueness, purchase easiness and customer knowledge have a positive and meaningful effect on the attitude of consumers towards organic foods. Also attitude has a meaningful effect on purchase intention. However, risk taking, quality and price don't have a meaningful effect on the attitude of consumers towards organic foods.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ‌Organic food, Attitude, purchase intention, Yazd

نویسندگان مقاله سید مهدی الحسینی المدرسی |
استادیار، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران

هوشمند باقری قره‌بلاغ |
کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران

عادله دهقانی قهنویه |
کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران

محمدرضا غلامی |
کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران

ثمین رادفر |
کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_65649_9c6c4b62496450ca0c050e6857242269.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-672847.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات