این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۲۳۷-۲۵۸

عنوان فارسی استراتژی مدیران سازمانی و تمرد هویتی (پوششی، آرایشی و کلامی) بانوان مهماندار در پروژۀ استانداردسازی یونیفرم زنان مهماندار ایرانی ۸۹-۱۳۸۱
چکیده فارسی مقاله با توجه به اهمیت روزافزون صنعت توریسم در جهان و نقش شرکت‌های هواپیمایی در توسعۀ آن و اهمیت مهمانداران به‌منزلۀ حلقۀ انسانی مرتبط با مسافران هنگام پرواز، تاکنون گزارشی از تحقیقات احتمالی علمی-اجرایی در زمینۀ شناسایی بستر، محتوا و علل زمینه‌‌ای (مداخله‌‌گر و تسهیل‌‌گر) موجود تمرد هویتی بانوان مهماندار (آرایشی، پوششی و کلامی) ارائه نشده است. نتایج این پژوهش، حاکی از کشف مقولۀ اصلی استراتژی مدیران سازمانی در بستر تمرد هویتی بانوان مهماندار (پوششی، آرایشی و کلامی) و خرده‌مقولات نداشتن سرمایۀ فرهنگی و مهارتی، ترس منزلتی، نداشتن آموزش لازم و سیاسی‌بودن پست‌‌های سازمانی مدیران ارشد، آنان را در وضعیت فرودستی سرمایه و مهارت و درنتیجه ناتوانی در انتقال هنجارهای شغلی قرار داده است. علل زمینه‌‌ای موجود مدیران ارشد به تولید و بازتولید ساختارهای تمردزا برای بانوان مهماندار منجر شده است. تداخل انتظارات رسمی و غیررسمی سازمانی، نداشتن آموزش‌‌های حرفه‌‌ای، استانداردنبودن گزینش بانوان مهماندار مقولات دیگر موجود در این ساختار است. در این تحقیق با انتخاب روش نظریۀ‌‌ ‌‌زمینه‌‌ای (GT) کلیۀ اسناد موجود اعم از فیلم و سند بررسی شده است (کدگذاری باز، محوری و گزینشی).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The strategy of organizational managers and Identity disobedience (outfit, make-up, language) of stewardesses in the Standardization of Iranian stewardesses' uniform project 1381-89
چکیده انگلیسی مقاله The development of capitalism in the modern world is accompanied on one hand by the increasing importance of women’s labour and on the other hand by the expansion of international transport networks. The mangers of super airline companies, have tried to create and recreate their favorable organizational identity of the staff by using standard selection strategy of stewardesses, professional training and purchasing new air fleet. That way by increasing the travelers’ satisfaction, a greater share of the world tourism is achieved. However, the results of an internal research have shown a continuous decrease in satisfaction of the passengers from the stewardesses. The stewardesses’ outfit, make up, and unprofessional language has led to systematic internal challenges with the managers in addition, to passenger’s dissatisfaction. Therefore, the researcher has investigated all available documents related to the only successful scientific project of the country by selecting the method of Grounded Theory (GT) which led to the discovery of the reason of managers’ interference strategy in the last decades in the basis of women identity disobedience. In this article the researcher has studied the procedure of discovery related to the consequence of the organizational managers’ decisions in the basis of women identity disobedience, and hopes it could be noticed by the major strategists of the country.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محبوبه عرفانی سروری |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکدۀ مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران

طلیعه خادمیان |
استادیار، دانشکدۀ مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران

داور شیخاوندی |
استادیار، دانشکدۀ مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات