این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۲، شماره ویژهنامه، صفحات ۱-۱
عنوان فارسی
بررسی مؤلفههای رفتار اثربخش مدیران دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائه الگویی برای ارتقاء مدیریت و میزان همخوانی آن با اقتضائات در این دانشگاه
چکیده فارسی مقاله
یافتههای جهانی بر این باورند که کیفیت هر سازمان وابسته به کیفیت رهبران و مدیران آن است و در حقیقت هیچ کشور و سازمانی نمیتواند از سطح رهبران و مدیرانش بالاتر رود. بدین ترتیب لازمه داشتن سازمانها و کشوری توسعهیافته همانا داشتن رهبران و مدیران توسعهیافته، توانمند، حرفهای و اثربخش میباشد. این پژوهش که با هدف "بررسی مؤلفههای رفتار اثربخش مدیران دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائه الگویی برای ارتقاء مدیریت در این دانشگاه" به انجام رسیده است. بنابراین برای دستیابی به الگوی دقیق و علمی از روش پژوهش آمیخته[1] نوع توسعهای است و از لحاظ هدف در حوزه تحقیقات کاربردی است.در این پژوهش که شناسایی مولفه های آن از طریق مطالعه و بررسی منابع و پیشینه های پژوهش و نیز انجام مصاحبه با خبرگان رهبری دانشگاهی حاصل شده اند. ابزار گردآوری داده ها شامل مصاحبه و 2 پرسشنامه محقق ساخته که یکی برای بررسی میزان توافق و تأیید مولفه های اصلی و زیرمولفه های پژوهش توسط خبرگان و پرسشنامه دوم به منظور اعتباریابی الگوی ارائه شده توسط مدیران دانشگاه فرهنگیان و همچنین بررسی میزان همخوانی مولفه ها با اقتضائات دانشگاه فرهنگیان و نیز میزان اولویت هرکدام از مولفه های اصلی و زیرمولفه های پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است. برای تحلیل دادههای گردآوری شده ابزار پرسشنامه از نرمافزارهای آماری Spss وAMUS بهرهجویی گردید. بر اساس نظر خبرگان رهبری دانشگاهی، تحلیل محتوای مولفه های شناسایی شده (ده مولفه اصلی و 133 زیرمولفه) و نتایج آزمون های آماری، مولفه های دهگانه رفتار اثربخش مدیران دانشگاه فرهنگیان به ترتیب الهام بخشی، تحول آفرینی، تفکر راهبردی، انگیزه خدمت، حمایتگری علمی، تفکر فرهنگی-تربیتی، روابط انسانی، اخلاق حرفهای، توانمندسازی، توان اجراییاولویت بندی شده اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رفتار، رفتار سازمانی،مدیریت اثربخش،مدیر اثربخش،رهبری،مدیریت،مدیریت آموزشی،اثربخشی،دانشگاه فرهنگیان،
عنوان انگلیسی
بررسی مؤلفههای رفتار اثربخش مدیران دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائه الگویی برای ارتقاء مدیریت و میزان همخوانی آن با اقتضائات در این دانشگاه
چکیده انگلیسی مقاله
Global findings believe that the quality of any organization depends on the quality of its leaders and managers, and in fact no country or organization can rise beyond its leaders and managers. In this way, having organizations and a developed country need to have developed, empowered, professional and effective leaders and managers. This research was carried out with the aim of "studying the components of effective behavior of the administrators of the University of Cultural Sciences in order to provide a model for promoting management at this university." Therefore, in order to achieve a detailed and scientific model, the research method is a kind of developmental blend and is targeted in the field of applied research. In this research, identification of its components by studying the sources and research backgrounds, as well as conducting interviews with leading experts Academic achievements. The data gathering tool included interviews and two researcher-made questionnaires, one for assessing the agreement and confirmation of the main components and sub-components of the research by the experts, and a second questionnaire to validate the model provided by the administrators of the University of Cultural Studies as well as the study of the degree of compliance of the components with the requirements Farhangian University, as well as the priority of each of the main components and sub-components of the research has been used. To analyze the data, the questionnaire was used by SPSS and AMUS software. Based on the opinion of the academic leadership, the analysis of the content of the identified components (the ten main components and 133 sub-components) and the results of the statistical tests, the ten factors of effective behavior of the managers of the University of Farhangian, respectively, inspiration, transformation, strategic thinking, service motivation, support Cultural-pedagogical thinking, human relations, professional ethics, empowerment, executive capacity are prioritized.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رفتار, رفتار سازمانی,مدیریت اثربخش,مدیر اثربخش,رهبری,مدیریت,مدیریت آموزشی,اثربخشی,دانشگاه فرهنگیان
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات