این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
طب و تزکیه، جلد ۲۷، شماره ۱، صفحات ۱-۸

عنوان فارسی پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی؛ روش شناسی و نتایج اولیه
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت به منظور پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه ماموریت اصلی حوزه آموزش علوم پزشکی می باشد. بر این اساس برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به عنوان سیاست های راهبردی حوزه آموزش سلامت جمهوری اسلامی ایران در قالب 11 بسته عملیاتی تدوین شده است. یکی از مواردی که در واقع تضمین اجرای صحیح برنامه های سازمانی است ارزیابی منظم و متناسب برنامه ها است. لذا پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در مرحله تدوین برنامه ریزی و ارزیابی بسته ها، همزمان با اجرای آن، در حال انجام است. روش بررسی: طرح پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی همزمان با راه اندازی این بسته ها طراحی و اجرا شد. مراحلی که در این خصوص طی شده است شامل تشکیل کمیته های ارزیابی، تدوین شاخص ها برای پایش و ارزیابی، طراحی سامانه آتنا (یک سامانه برای جمع آوری شاخص ها)، ارزیابی فرآیندمحور و ارزیابی خروجی محور می باشد. یافته ها و نتیجه گیری: پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در مراحل مختلف انجام شده و در ارزیابی این بسته ها، ترکیبی از الگوهای علمی مورد استفاده قرار گرفته است. از بهمن ماه 1394 دو مرحله ارزیابی در زمینه آموزش پزشکی اجرا شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سیاستگذاری، ارزیابی، تحول و نوآوری، آموزش پزشکی،

عنوان انگلیسی Monitoring and Evaluation of Packages for Reform and Innovation in Medical Education; Methodology and preliminary results
چکیده انگلیسی مقاله Background and objective: Health labor training is the main mission of medical education system in order to improve accountability of education in community. Accordingly, the program on the development and innovation of medical education as strategic guidelines for health education in the Islamic Republic of Iran has been developed in the form of 11 operational packages. one of the things that actually ensures the correct implementation of the organizational policies is the regular and proportionate evaluation of the programs, the Plan for Monitoring and Evaluating these programs has been developed in the phase of development of Packages for Reform and Innovation in Medical Education and the evaluation of Packages, simultaneously with its implementation, is underway. Methods and Materials: The Plan of Monitoring and Evaluation of Packages for Reform and was designed and implemented concurrent with the launch of these Packages. The steps include Formation of Evaluation Committees, Development of Indicators for Monitoring and Evaluation, Designing ATNA; a Platform for Collecting Indicators, Process Evaluation and Output Evaluation. Results and Conclusion: Monitoring and evaluation of Packages for Reform and Innovation in Medical Education has been carried out in different stages and in evaluating these Packages, a combination of scientific patterns has been used. Since February 2016 two evaluation phases were implemented in the field of medical education.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عطااله پورعباسی |
استادیار، مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران

علی اکبر حق دوست |
استاد، مرکز تحقیقات آینده پژوهشی سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان

مجید فصیحی هرندی |
دانشیار، مرکز تحقیقات بیمار یهای هیداتیک، دانشگاه علوم پزشکی کرمان،

محمودرضا دهقانی |
مربی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان،

ایمان حلاوتی |
سایر، دانشگاه علوم پزشکی کرمان

حمید اکبری |
استادیار، دانشکده داروسازی، دانشگاه تهران، ایران

زهرا خیری |
سایر، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

باقر لاریجانی |
استاد، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران


نشانی اینترنتی http://www.tebvatazkiye.ir/article_64881_f7488d4d06a51d5952b7bba0d1dc5b58.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/148/article-148-673841.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات