این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
طب و تزکیه، جلد ۲۷، شماره ۱، صفحات ۳۸-۵۵

عنوان فارسی مقایسه میزان رضایتمندی از برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و سنتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف :هدف کلی تحقیق حاضر مقایسه میزان رضایتمندی دانشجویان از برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. روش ها و مواد:‌این پژوهش از حیث هدف، کاربردی از نظر ماهیت روش، توصیفی و از نظر نوع، پیمایشی است.‌ جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی دانشجویان فعال دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تعداد 380 نفر به عنوان نمونه آماری و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شده است. داده‌های پژوهش از طریق پرسشنامه جمع‌آوری گردید که روایی پرسشنامه به صورت محتوایی و با استفاده از تحلیل عاملی مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه‌ها از آزمون علامت زوج نمونهای و آزمون کای اسکوئر استفاده شد. یافته ها تحقیق نشان داد که بین رضایتمندی دانشجویان از برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و سنتی در پایان هر نیمسال تفاوت وجود دارد: نتایج و همچنین بین رضایتمندی دانشجویان از اضطراب امتحان، آگاهی از نتیجه آزمون، سهولت کاربری ادراک شده در آزمون‌های الکترونیکی و سنتی در پایان هر نیمسال تفاوت وجود دارد ولی بین رضایتمندی دانشجویان از شرایط محیطی آزمون‌های الکترونیکی و سنتی در پایان هر نیمسال تفاوت وجود نداشت. نتیجه گیری :با توجه به نقش اثرگذارآزمون های الکترونیکی بر دانشجویان پیشنهاد میشود سایر مولفه های اثرگذار به آزمون های الکترونیکی بررسی شود و تمامی آثار مستقیم و غیرمستقیم آزمون های الکترونیکی بر دانشجویان مورد مداقه بررسی قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایتمندی، آزمون الکترونیکی، آزمون سنتی،

عنوان انگلیسی Comparison of Satisfaction with Electronic and Traditional Students' Tests in Tabriz University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Background and objective:This study intended to survey and to compare the level of student's satisfaction from holding the electronically and traditionally tests . Methods and Materials This study is an objectively applied one; it is a descriptive one methodology, and it is a survey typically. The statistical population of this study consisted of all active students of Tabriz University of Medical Sciences of East Azerbaijan (N= 38651) which among them, 380 people were selected as sample using random cluster sampling. The research data was gathered using a questionnaire that its validity was achieved by contently and also using factorial analysis. Also, its reliability was evaluated by Cronbach Alpha and because the Alpha was more than 7.0 (standard value) for all variables, the related questions have required reliability. To test hypothesis, we used from paired-sample sign and Chi-Square tests. ResultsThe results indicated that there is difference between student's satisfaction from holding electronically and traditionally tests. Also, there is difference among students satisfaction from test anxiety, awareness of test results, perceived ease of used in electronically and traditionally tests at the end of each half-year. But, there is no difference between students satisfaction from environment condition of electronically and traditionally tests at the end of each half-year. The results of Chi-square indicated that the students satisfy from the quality of accountability of the system, technical properties and basic knowledge about the electronically tests. Conclusion: Considering the role of effective electronic tests on students, other effective components should be examined by electronic tests
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شهرام رنجدوست |
دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی، دانشگاه علوم و تحقیقات ،تهران،ایران


نشانی اینترنتی http://www.tebvatazkiye.ir/article_64900_72cd8490d30c01d2f16db8fb47e9c184.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/148/article-148-673844.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات