این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
طب و تزکیه
، جلد ۲۶، شماره ۳، صفحات ۲۱۳-۲۱۸
عنوان فارسی
بکارگیری روش تدریس کلاس وارونه(flip classroom ) جهت ارتقا دانش ورضایتمندی دانشجویان دندانپزشکی در دروس پری کلینیک بیمار یهای لثه وکودکان
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: هدف از این مطالعه بکارگیری روش تدریس کلاس وارونه (flip classroom ) جهت ارتقا دانش و رضایتمندیدانشجویان دندانپزشکی در دروس پری کلینیک بیمار یهای لثه وکودکان می باشد.روش بررسی: دانشجویان( 28 نفردر هر درس) به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. در گروه اول دانشجویان بهصورت روش سنتی سخنرانی و demonstration مورد تدریس قرار گرفتند. در گروه دیگر روش کلاس وارونه مورد استفادهقرارگرفت، بطوریکه قبل از جلسه کلاس، از دانشجویان خواسته شد فیلم مربوط به مبحث درسی را مشاهده نمایند.درنتیجه کلاس درس به صورت وارونه و به عنوان محلی برای بحث و رفع اشکال برگزار گردید.یافته ها: ارزیابی در هر گروه با استفاده از پیش آزمون و پس آزمون انجام گرفت. نتایج نشان داد که دانش دانشجویان درروش تدریس کلاس وارونه افزایش یافته، ا گرچه اختلاف معن یداری بین دو گروه وجود نداشت. همچنین همه دانشجویاناین روش تدریس را ترجیح دادند.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان داد که دانشجویان روش کلاس وارونه را به روش سخنرانی ترجیح داده و در بسیاریموارد آن را موثرتر دانست هاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دندانپزشکی، روش تدریس، دانشجو،
عنوان انگلیسی
Process of the utilizing of flipped classroom for knowledge and satisfaction improvement of dental students in the periodontal and pediatric per clinical courses
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective: The purpose of this process was to utilize the flipped classroom for the knowledgeand satisfaction improvment of dental students in the preclinical courses of periodontics and pediatric dentistry.Methods and Materials: Students (n=28 in each course) were divided into two groups randomly . In onegroup the students were instructed by the traditional method (lecture and demonstration),in the other one thestudents were asked to watch the prerecorded films and the classroom was converted to a place for discussion.Results: Evaluation was done using pre-test and post-test in each group. Results have shown that theknowledge of the students was improved in both groups, but there were not statistically differences betweenthem. All of the students preferred flipped classroom to the lecture one, and were satisfied.Conclusion: This article demonstrates that learners seem to prefer a flipped classroom method. Certainly ,itwas rated more positively than the traditional classroom on many different characteristics.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
dentistry, teaching methods, Student
نویسندگان مقاله
الهام فخاری |
نسیم سیفی |
محمد نجفی |
محمد علی وکیلی |
نشانی اینترنتی
http://www.tebvatazkiye.ir/article_60248_99ef09b5ead878fc712ff1f5e5a8e718.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/148/article-148-673859.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات