این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
طب و تزکیه، جلد ۲۶، شماره ۳، صفحات ۲۲۸-۲۳۶

عنوان فارسی طراحی و ساماندهی طرح منتورینگ در دانشکده پزشکی شیراز و تقویت آموزش مبتنی بر دانش عمقی از طریق این طرح
چکیده فارسی مقاله زمینه و مقدمه: در طرح منتورینگ یک فرد با تجربه و قابل اعتماد (منتور) یک شخص دیگر(منتی) را در تمام زمینه هایپیشرفت تحصیلی راهنمایی می کند. هدف از این پژوهش، طراحی، اجرا و ارزشیابی طرح منتورینگ برای دانشجویانپزشکی ورودی های بهمن 93 و پس از آن می باشد.روش بررسی: در طرح منتورینگ از دانشجویان سال بالاتر فیزیوپات و بالینی به عنوان منتور سطح دو و اساتید الگو ومرجع بعنوان منتور سطح عالی و الگو و از تعدادی از اساتید به عنوان منتور پشتیبان استفاده می شود.مراحل طرح منتورینگ شامل موارد زیر م یباشد:نیازسنجی و بررسی امکانات، برنام هریزی، آماد هسازی، اجرای کار، ارزشیابییافته ها: در این پژوهش به منظور سنجش میزان رضایتمندی منتورها و منت یها مصاحبه صورت گرفت. در پایانمعد لهای دانشجویان ارزیابی شد همچنین نتایج حاصل از نظرسنجی طرح مبتنی بر دانش SBD) 1 ) نشان می دهد کهمیزان افزایش انگیزه برای مطالعه ی دروس پزشکی، تمایل به ادامه ی شرکت در جلسات و رضایت کلی دانشجویان بالامی باشد.نتیحه گیری: میزان سازگاری و انگیزه تحصیلی دانشجویانی که وارد فرآیند منتورینگ شدند در مقایسه با سایر دانشجویانتفاوت قابل ملاحظ های داشت و افراد شرک تکننده سازگاری بیشتری با محیط دانشگاه داشتند یکی از وظایف منتورهادر تحقق این هدف معرفی رفرنس های مناسب و آشنا کردن دانشجویان با رو شهای صحیح مطالعه بوده است. در کلمیانگین معدل های دانشجویان منتی بالاتر از غیر منتی بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله منتورینگ، دانشجویان پزشکی، بحث مبتنی بر دانش،

عنوان انگلیسی Designing and Organizing Mentoring at Shiraz Medical School and Reinforcing Deep Knowledge –based Education using Mentoring
چکیده انگلیسی مقاله Background and Objective: In mentorship project, a wise and reliable person (mentor) guide another person(mentee) in all areas of academic achievements. The purpose of this study, is designe, perform and evaluatementoring project for medical students whom entrance was the second half-year of 1393 and then.Methods and Materials: In mentoring project, pathophysiology and clinical students was second levelmentors, and reference teachers was excellent level and sample mentors and some of teachers was supportermentors.Mentoring schemes include the following steps:Need assessment, explore the facilities, programming, preparation, performing the project, evaluation.Results: Interview was done for testing the satisfaction of mentors and mentees in this study. Finally averagesof students has been evaluated. The results of SBD survey test also showed that the motivation of students forstudying medical courses, the desire to continue to participate in meetings and students' overall satisfaction washigh.Conclusion: The adaptability and motivation of students who enter the Mentoring Project in comparison withthe other students had significant differences; participants were more compatible with university campus. One ofthe tasks of mentors for achieving this goal was introduction of appropriate references and to familiarize studentswith the correct methods of study. Overall, the average of mentee students was higher than that of non-menteestudents
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Mentoring, Medical students, Science Based Discussion

نویسندگان مقاله محمد امین ضرابی |


محمد هادی ایمانیه |


خلیل ضرابی |


منصور مسجدی |


جواد کجوری |


میترا امینی |


هانیه غلام پور |
کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دفتر توسعه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پریسا بی کینه |


راضیه نشاط آور |



نشانی اینترنتی http://www.tebvatazkiye.ir/article_60252_ae2d7b1c2e50618ecf88d4facd13bb3d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/148/article-148-673861.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات