این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
طب و تزکیه
، جلد ۲۶، شماره ۳، صفحات ۲۳۷-۲۴۶
عنوان فارسی
خود ارزشیابی صلاحیت بالینی کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی ۹۵ -۹۴
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف:خودارزشیابی یک مهارت تکاملی و قسمت مهمی از فرایند ارزشیابی است که فرد عملکرد خود را در ارتباطبا استانداردها،بررسی و تجزیه و تحلیل می نماید، به علاوه به فرد فرصت می دهد تا عقاید خود را در زمینه عملکردهایشابراز دارد. هدف از این مطالعه تعیین میزان خود ارزشیابی صلاحیت بالینی کارورزان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکیمازندران بوده که در سال تحصیلی 95 - 94 انجام شده است.روش بررسی: در این پژوهش توصیفی 67 نفر از دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خود را بر اساس یکفرم ارزشیابی 91 موردی با مقیاس لیکرت 6 رتبه ای در ده قابلیت عمومی پزشکی مورد ارزشیابی قرار دادند.با محاسبهمیانگین رتبه های داده شده به مجموع موارد مربوط به هر یک از قابلیت ها، نمره آ نها در هر قابلیت تعیین گردید.یافته ها: دانش آموختگان پزشکی این دانشگاه از میانگین رتبه ای میانگین رتبه ای بیشتر از 94 / 4 برخوردار بودند کهبالاترین میانگین رتب هها به پزشکی سالمندی (X=5/38 ، SD=/067 ) و کمترین میانگین رتبه ها به مهار تهای پروسیجرال(X=2/48، SD=2/14) اختصاص داشت.نتیجه گیری: در مطالعه حاضر نشان داده شد که میزان صلاحیت بالینی دانش آموختگان پزشکی بر اساس ارزیابیخودشان در سطح قابل قبولی بوده است.خود ارزشیابی به عنوان یکی از را ههای دریافت بازخورد از یادگیرندگان می تواندبازتاب مفیدی را در زمینه میزان موفقیت برنامه پزشکی در ایجاد قابلیت های عمومی برای دست اندرکاران برنامه از نظرطراحی و اجراء فراهم کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودارزشیابی، صلاحیت بالینی، کارورزان پزشکی، مازندران،
عنوان انگلیسی
Self-evaluation of clinical capability of medical practitioners in Mazandaran University of Medical Sciences in the year 2015-2016
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective: Evaluation is an evolutionary skills and is an important part of the evaluationprocess that performance in connection with the standards , and analysis , in addition to Fred gives the opportunityto his ideas for its performance in the field. The aim of this study was to determine the clinical competency selfassessmentinterns Mazandaran University of Medical Sciences was conducted conducted in 2015-2016 years.Methods and Materials: In this descriptive study 67 person Graduates from the University of Medical Sciencesmazandaran based on an evaluation form 65 case with six - point Likert scale rating evaluate in 10 medical publiccapability. with the mean ratings were given to the total cases related to each of their capabilities,their marksdeteimined in any competence.Results: The medical interns of this university had an average rating of over 4.94 in all qualifications. Thehighest rating average medical aging (X = 5/38, SD= 0/67) and the lowest rating average skills proceduralaverage (X = 2/48, SD = 2/14).Conclusion: According to the results mean rating of 8 capability is more 5. Self evaluation as one of the waysto receive feedback from learners can be useful reflection in the field of medical programe success in publiccapability programmer in terms of the design and implementation
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید احمد محمدی کیا |
کارشناس ارشد آموزش پزشکی، شبکه بهداشت قائمشهر، ایران، قائمشهر: شبکه بهداشت و درمان
مهدی باقری |
ایمان جهانیان |
فرزاد بزرگی |
نشانی اینترنتی
http://www.tebvatazkiye.ir/article_60254_65441429719fc9e87a3f99c29209f8b6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/148/article-148-673862.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات