این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
طب و تزکیه
، جلد ۲۶، شماره ۲، صفحات ۱۱۵-۱۲۸
عنوان فارسی
بررسی رفتارهای مدیریت عملکرد مدیران گروههای آموزشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ابزار PMBQ درسال ۱۳۹۵
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف : مدیریت عملکرد گروه های آموزشی منجر به شناخت بهتر نقاط ضعف و قوت عملکرد آنان شده که ریشه یابی آن م یتواند منجر به بهبود و ارتقاء نظام آموزشی گردد. روش بررسی: این مطالعه مقطعی در سال 1395 در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گرفت. افراد شرکت کننده در این مطالعه 270 عضو هیات علمی بودند که در روند ارزیابی مدیران گرو ههای آموزشی خود با استفاده پرسشنامه کینگ شامل تعیین تعیین اهداف، ارتباط، بازخورد، مربی گری، تدارک نتایج و ایجاد یا پایش انتظارات عملکرد، شرکت نمودند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگانو تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران 270 نفر ( 117 مرد و 153 زن) تعیین گردید.داده های این مطالعه با استفاده از آزمون های آماری تی تت، کای دو ، آنالوا و انالیزر/ریون مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته ها: نتایج آنالیز واریانس نشان داد که بین مدیران گروه های آموزشی دانشکده های مختلف تفاوت معنی داری در ارزیابی رفتارهای مدیریت عملکرد وجود دارد( 0/001 >P)در مولفه تعیین اهداف دانشکده بهداشت (0/21 ±4/52 ) و مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی( 33 / 0± 05 / 4)، در مولفه ارتباط دانشکده علوم رفتاری و سالمت روان(33 / 0 ± 67 / 4) و دانشکده علوم توانبخشی (43 / 0± 32 / 4)، در مولفه مربیگری دانشکده پرستاری و مامائی (28 / 0± 20 / 4 )، در مولفه تدارک نتایج دانشکده پیراپزشکی( 23 / 0± 43 / 4)، در مولفه پایش انتظارات دانشکده پزشکی (4/ 0± 17 / 4) از سایر مدیران گروه های آموزشی دانشکده ها بالاتر است و در مولفه بازخورد دانشکد ههای مختلف از سطح یکسان برخوردار بوده و در حد متوسط است. نتیجه گیری: اختلاف اماری معنی دار بین مدیران گروههای آموزشی از نظر رفتار مدیریت عمکلرد موجود داشت . نتایج این مطالعه شاهد تجربی جهت انجام مدخلات بهبود مدیریت عملکرد در میان مدیران گروههای آموزشی است
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت عملکرد، مدیران آموزشی، پرسشنامه رفتار مدیریت عمکلرد،
عنوان انگلیسی
Compare Behavior management training managers IRAN University of Medical Sciences departments with PMBQ tool
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Behavior management of training managers leading to better understanding of strength and limitation of behavior among them. This process can improve educational system. method: This cross sectional study was conducted to compare behavior management among training managers of IRAN University of Medical Sciences. The subjects were 270 faculty members (117 male, 153 female) recruited with using Kinic questionnaire compromised goal setting, communication ,feedback, coaching, providing consequences, monitoring performance expectation. Sample size was determined by using Morgan schedule. Results: Based on analysis regression results , there was significant statistical difference among training managers regarding performance management .The public health school and school of health management and information science had higher score in goal setting ,higher level of scores in communication was showed in the training managers of school of behavioral science and mental health and rehabilitation school, coaching was higher in nursing and midwifery school, regarding providing consequences , it was higher in allied medical sciences and medicine school had better performance in performance monitoring. All the manger training had equally scores in feedback section at middle level. Conclusion: there are significant statistical differences among training managers in performance Behavior management in Iran University of medical sciences. This study provides empirical to intervention to improve performance management in training managers
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهره سهرابی |
حمیدرضا برادران |
عباس درزی |
نشانی اینترنتی
http://www.tebvatazkiye.ir/article_58008_6d1ee1a96bec21c5de8c118ce1e45ba1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/148/article-148-673867.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات