این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
طب و تزکیه
، جلد ۲۶، شماره ۱، صفحات ۳۳-۴۴
عنوان فارسی
طراحی الگویی جهت شناسایی و ارزیابی ریسکهای استراتژیک اجرای استراتژی بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: در طول تاریخ کسبوکار، هیچ گزارشی یافت نشده که نشان دهد واژههای روی کاغذ یک سازمان را متحول کرده باشند. برای آنکه نیات استراتژیک تبدیل به نتایج استراتژیک شود، راهی بسیار طولانی و پیچیده پیش روی سازمانها است. راهی که سازمانهای موفق آن را پیمودهاند و سازمانهای ناموفق یا گمراه شدهاند و یا درراه گمشدهاند. این بدان معناست که قالب اندیشمندان حوزه مدیریت استراتژیک بر این مسئله متفقالقولاند که اجرا، بزرگترین و درعینحال پیچیدهترین مشکل فرآیند مدیریت استراتژیک است. ولی تاکنون هیچ مطالعهای به شکل کارکردی به بحث اجرا و ریسکهای فراسوی آن نپرداخته است. لیکن این مطالعه جهت پرداختن به این خلأهای مطالعاتی- پژوهشی و باهدف طراحی مدل ریسکهای اجرای استراتژی شکل گرفت و در تلاش است تا با بهرهگیری از رویکرد نظریه داده بنیاد، به نظریه ریسکهای اجرای استراتژی بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، دست یابد. روش بررسی: جهت سنجش ریسکهای اجرای استراتژی بستههای تحول و نوآوری از روش ترکیبی استفاده خواهیم نمود یعنی دو پژوهش یکی با رویکرد کیفی و یکی با رویکرد کمی انجام میگیرد. درروش کیفی از استراتژی گراندد تئوری و درروش کمی از استراتژی مورد پژوهی استفاده میگردد. یافتهها: اجرای استراتژی بستههای تحول و نوآوری مشکل است و به این سادگی نیست که تنها با ذکر چند نکتهی مدیریتی اجرای این استراتژی کلان کشوری را توصیف کرد. نظام آموزش علوم پزشکی کشور برای درک فرآیند اجرای استراتژی بستههای تحول و نوآوری نیازمند نظریهای (مدل) جامع با رویکردی نظاممند است که تحلیل و عمل در برخورد با این بستهها را توصیف و تشریح نماید. موفقیت و شکست این بستهها زمانی بهدرستی درک میشوند که تصمیمات و اقدامات مربوط به اجرای استراتژی بستههای تحول و نوآوری نسبت به معیاری سنجیده و ارزیابی شوند. تنها در این صورت است که میتوان گفت استراتژی بستههای تحول و نوآوری موفق بودهاند یا شکستخوردهاند. نتیجهگیری: اجرای این مطالعه نهتنها کمبودهای تحقیقات پیشین را برطرف کرده، بلکه دستیابی به اهداف متعالی بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را در پرتو نظریه برخاسته از این مطالعه امکانپذیر و نظاممند خواهد کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluation of strategic risks in strategy execution of reform and innovation packages in medical education, a practical model
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective: throughout the history of the business, there is no evidence to show that Words on paper make an organization improved. For progressing the strategic intentions into strategic outcomes, the way ahead is very long and complex. Strategic management scholars believe that implementation of strategies, is the most important part of strategic management process. But there are few studies have examined the practical model of the strategy execution and its risks. However, this study aims to address the research gaps and risks of strategy execution and try to use the grounded theory approach for the evaluation of evolution and innovation in medical education packs strategy execution risks. Methods: To assess the risks of strategy execution of reform and innovation Packages in medical education we will use the mixed approach including qualitative (grounded theory) and quantitative (case study) research. Results: reform and innovation Packages in medical education strategy execution is a national plan which its implement needs several considerations. Medical education system should have a theory (model) using a systematic approach for comprehensive analysis and planning an for proper strategy implementation in this regard. Conclusion: The implementation of this study not only overcome some gaps in previous research, but also help policy makers achieve the noble objectives of reform and innovation Packages in medical education packages in the light of the theory arising from this study.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
وحید خاشعی |
حسین حیدری |
عطااله پورعباسی |
نشانی اینترنتی
http://www.tebvatazkiye.ir/article_52321_0a9b7bae6a50f85bac310b8425b5057f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/148/article-148-673873.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات