این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
ارمغان دانش، جلد ۱۸، شماره ۲، صفحات ۱۱۵-۱۲۵

عنوان فارسی جایگاه مهار و خودکارآمدی عمومی‌دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده فارسی مقاله چکیده زمینه و هدف: خودکارآمدی و جایگاه مهار از جمله متغیرهای مهمی‌ است که در سه دهه گذشته توجه محققان حیطه‌های مختلف را به خود جلب کرده است. هدف این مطالعه تعیین جایگاه مهار و خودکارآمدی عمومی‌دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی 737 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های منبع کنترل راتر و خودکارآمدی عمومی‌ را تکمیل نمودند. داده‌ها با آزمون‌های آماری توصیفی و استنباطی، تی مستقل و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: در حدود 47 درصد از دانشجویان جایگاه مهار بیرونی داشتند. میانگین نمره خودکارآمدی عمومی‌پسران به طور معنی‌داری بالاتر از دختران بود(05/0p<). به طور کلی 5/65 درصد از دانشجویان برگزاری دوره آموزشی خودکارآمدی را ضروری می‌دانستند. نتیجه‌گیری: با توجه به اهمیت جایگاه مهار درونی برای ارائه دهندگان خدمات سلامتی و از آنجا که درصد بالایی از دانشجویان جایگاه مهار بیرونی داشتند لازم است دوره های آموزشی ارتقاء خودکارآمدی و تغییر جایگاه مهار بیرونی به درونی بویژه جهت دختران دانشجو برگزار گردد. واژه‌های کلیدی: خودکارآمدی عمومی، جایگاه مهار، دانشجویان
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژه‌های کلیدی، خودکارآمدی عمومی، جایگاه مهار، دانشجویان

عنوان انگلیسی Locus Of Control And General Self-Efficacy In Students Of Isfahan University Of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Abestract Background & aim: Locus of control and general self-efficacy are important variables that have attracted the attention of researchers from various fields in the past three decades. The Aim of this study was determining the role of inhibition and general self-efficacy among the students of Isfahan University of Medical Sciences. Methods: In the present cross-sectional study, a total of 737 students from Isfahan University of Medical Sciences were randomly selected .Then, the Rotter Locus of Control and Self-Efficacy Questionnaire was filled by them. Data were analyzed by descriptive and inferential statistics t-test and also Pearson correlation analysis was performed. Results: About 47 percent of students were standing of external inhibition. General self-efficacy scores were significantly higher among boys than girls (p< 0.05). A number of 483 (65.5%) of the students said that the holding of self-education courses were necessary. Conclusion: Considering the importance of internal control to health care providers and since a high percentage of students were standing outside control, it is necessary to improve self-efficacy and changes in outside control to inside control, trainings courses especially for female students will be held. Key words: Self Efficacy, Locus of Control, Student, Isfahan University of Medical Sciences
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم عمیدی مظاهری | m amidi mazaheri


مینا سادات حسینی | m hosseini



نشانی اینترنتی http://armaghanj.yums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-240&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات