این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
تحقیقات حقوقی
، جلد ۲۱، شماره ۸۲، صفحات ۳۳۳-۳۶۳
عنوان فارسی
تاملی بر رابطه شرکتهای تجاری و ذینفعان آنها
چکیده فارسی مقاله
امروزه، لازمه تداوم فعالیت شرکتهای خصوصی ایجاد نوعی تعادل میان منافع کسانی است که ارتباط موثری با شرکت داشته و بستر لازم برای موفقیت آن را در دراز مدت فراهم میکنند. برخی از این ذینفعان، همانند سهامداران، کارکنان، تامینکنندگان و مصرفکنندگان، کلیدی بوده و مستقیما در امر تولید و سودآوری نقش دارند. برخی دیگر، همچون جامعه، محیط زیست و دولت، اگر چه ارتباطی دورتر با شرکت دارند، اما از آنجایی که تحت تاثیر قدرت اجتماعی شرکت هستند، شرکت در برابر آنها نیز مسئولیت اجتماعی داشته و موظف است که در اعمال و تصمیمات خود منافع حداقلی آنها را نیز رعایت کند. پس گریزی نیست جز آنکه در اصلاحات جدید قانون تجارت صراحتا تمامی شرکتهای تجاری ملزم به تدوین و اجرای یک دستورالعمل راهبری شوند که در آن ذینفعان شرکت به روشنی نام برده شده و راهکارهای حفظ حقوق و منافع آنان به نحوی واضح ذکر گردد.واژگان کلیدی:تعادل، تداوم، مسئولیت اجتماعی، مشارکت، موفقیت شرکت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تعادل، تداوم، مسئولیت اجتماعی، مشارکت، موفقیت شرکت،
عنوان انگلیسی
A Deliberation in Relation Between Companies and their Stakeholders
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract:New-a-day, the stability of companies activities demands a kind of balance between interests of those groups who have an efficient communication with company. Some of these groups participate in the process of production and profit making. Some others are only under social power of company. However, what this article is looking for, is to find how this efficient communication occurs between a company and its stakeholders.A Deliberation in Relation Between Companies and their StakeholdersAbstract:New-a-day, the stability of companies activities demands a kind of balance between interests of those groups who have an efficient communication with company. Some of these groups participate in the process of production and profit making. Some others are only under social power of company. However, what this article is looking for, is to find how this efficient communication occurs between a company and its stakeholders.Keywords:Balance, Stability, Social responsibility, Companies Success.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Balance, Stability, Social responsibility, Companies Success
نویسندگان مقاله
محمد نوروزی |
نشانی اینترنتی
http://lawresearchmagazine.sbu.ac.ir/article_65168_5e38dcce1a8f8dae2e7e3a982c0d9c80.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/697/article-697-682352.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات