این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت استاندارد و کیفیت، جلد ۷، شماره زمستان، صفحات ۳۳-۴۶

عنوان فارسی اولویت بندی مؤلفه ‌های ارتقاء کیفیت خدمات درمانی با تلفیق روش گسترش عملکرد کیفیت (QFD) و کاردینال.
چکیده فارسی مقاله کیفیت، یکی از مهم‌ترین معیارها جهت کسب رضایت مشتریان در مراکز خدماتی و درمانی است. مأموریت اصلی بیمارستان‌ها تأمین مراقبت باکیفیت برای بیماران، برآوردن نیازها و انتظارات آنها است. برآوردن این رسالت مهم مستلزم نهادینه ‌شدن کیفیت در بیمارستان‌ها می‌باشد. گسترش عملکرد کیفیت، ابزاری توانمند جهت ارتقاء کیفیت خدمات یا محصولات در سازمان‌ها و صنایع گوناگون می‌باشد که با تبدیل نیازها و خواسته‌های مشتریان به کیفیت خدمات یا محصولات نهایی، درصدد ارتقاء کیفیت و درنتیجه افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان می‌باشد. در این پژوهش، به‌منظور اولویت‌بندی مؤلفه‌های ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش آزمایشگاه یک بیمارستان دولتی در شهر کرمان در جهت افزایش رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان به این بخش، از مدل تلفیقی گسترش عملکرد کیفیت و کاردینال استفاده‌گردید. بدین منظور ابتدا نیازها و خواسته‌های مراجعه‌کنندگان به آزمایشگاه پس از شناسایی، به‌وسیله مدل کاردینال وزن دهی شدند، سپس به کمک مشورت با خبرگان، استفاده از مقالات و مراجعه به استاندارد ISO 15189:2007 (الزامات کیفیت و صلاحیت آزمایشگاه‌های پزشکی)، مهم‌ترین الزامات فنی مشخص ‌شدند و در انتها با تشکیل ماتریس خانه کیفیت، الزامات فنی جهت ارائه خدمات بهتر، اولویت‌بندی شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارتقاء کیفیت خدمات،گسترش عملکرد کیفیت،مدل کاردینال،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی ابراهیمی نژاد رفسنجانی |
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان

فاطمه پورابولی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه شهید باهنر کرمان


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات