این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۵، شماره ۱۹، صفحات ۱۳-۲۱
عنوان فارسی
بررسی تأثیر نقش میانجیگری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت فروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران
چکیده فارسی مقاله
در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. باشگاههایهای موفق همواره به دنبال بهکارگیری روشها و ابزارهای نوین به عنوان مزیتهای رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فنآوری و ارتباطات، امروزه به عنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک برشمرده می-شود. هدف از انجام پژوهش، بررسی تأثیر نقش میانجیگری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت فروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران می-باشد. روش پژوهش، توصیفی و از شاخه پیمایشی میباشد. جامعهی آماری تحقیق، مشتریان رویدادهای ورزشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هستند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامهی المومانی و نور ( 2009)، استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیهها را میتوان توسط نرمافزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر نشان داد. یافته-های پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معنی-داری بین مولفههای خدمات (سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات) با عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی وجود دارد، همچنین تأثیر مثبت و معناداری نقش میانجیگری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت فروشی در تأثیر مؤلفههای خدمات(سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات)، بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی، تأیید شد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت، موضوع مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی به عنوان راهبرد، نرم افزار و فرایند میبایست در صنعت ورزش ایران جایگاه ویژهای داشته باشد اگر چه در مسیر اجرای آن مشکلات زیرساختاری وجود دارد ولی مدلهای مفهومی پایهای میتواند نقطهی شروع خوبی برای آینده عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در باشگاهها باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis the mediating role quality of ticket sale electronic services the performance of electronic customer relationship management (E-CRM) of League Football matches of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
At the beginning of the third millennium, a new era has experienced the world of sports. Successful clubs are always looking for new methods and tools as competitive advantages and for continuous improvement and improvement. One of these tools is customer relationship management, which is nowadays titled Electronic Customer Relationship Management(E-CRM) with the development of technology and communications. The purpose of this study was, analysis the mediating role of quality of ticket sale electronic services the performance of E-CRM of League Football matches of Iran. The research method is descriptive survey. The population of this research is spectators of sports events. For data collection was used, Al Momanyi and Nor (2009) a questionnaire. The results of hypothesis testing can be software SMART-PLS and using the t test and path analysis (B), respectively. The results showed; there is direct communication between (ease of use, usability, joy of Service) with E-CRM performance, also a significant and positive impact mediating role of quality of electronic services the effect of service (ease of use, usability, joy of service), the performance of E-CRM, was confirmed. So it can be concluded, E-CRM as a strategy, software, process and should have a special place in the sports industry in Iran. Although there are the problems in the implementation of infrastructure, but the basic conceptual models can be being Good starting point for operation of electronic customer relationship management (E-CRM) in clubs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یعقوب بدری آذرین |
دانشیار مدیریت ورزشی دانشکاه تبریز
سجاد پاشایی |
دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازریابی ورزشی دانشگاه تبریز
وحید حافظی |
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز
حسن فاتح |
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات