این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۲۰، شماره ۳، صفحات ۳۲۲-۳۱
عنوان فارسی
تاثیر تمرینهای هوازی بر اختلالهای تغذیهای دانشجویان دختر غیر ورزشکار
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: یکی از اختلالهای نسبتاً شایع روانی که همبودی بالایی با عوامل روانشناختی دارد، اختلالهای تغذیهای است که بیشتر در دختران نوجوان و جوان مشاهده میشود. بر این اساس، هدف این پژوهش بررسی تأثیر یک دوره فعالیت هوازی منظم بر میزان اختلالهای تغذیهای در دانشجویان دختر غیرورزشکار است. روش بررسی: طرح پژوهش حاضر از نوع تجربی میباشد که پس از تکمیل پرسشنامه نگرش به خوردن(EAT- 26) توسط 458 دانشجوی دختر دانشگاه گیلان، 38 دانشجو دارای اختلال تغذیهای تشخیص داده شدند. از این 38 نفر، 25 نفر برای شرکت در پژوهش اعلام آمادگی کردند که در نهایت بهصورت تصادفی ساده به دو گروه آزمایش (13= N) و کنترل(12N= ) تقسیم شدند. هر دو گروه از لحاظ سن، وزن و وضعیت تأهل همگن بودند و از لحاظ آماری تفاوت معنیداری نداشتند(05/0
کلیدواژههای فارسی مقاله
فعالیت هوازی، اختلالهای تغذیهای، دانشجویان دختر
عنوان انگلیسی
Effects of Aerobic Training on Eating Disorders in Non-athlete Female Students
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: One of the most common mental disorders is eating disorders that have high comorbidity with psychological factors and is observed in the teenage and young girls more than others. Therefore, the aim of this study was to investigate the effect of regular aerobic training on eating disorders in non-athlete female students. Methods: In this experimental study, the eating attitudes questionnaire was completed by 458 female students of University of Guilan, and 38 students were diagnosed with eating disorders. From these 38 students, 25 ones took part in the study. Finally, subjects were assigned into two groups randomly: experimental (n=13) and control (n=12) group. Both groups were homogeneous in regard to standpoint age, weight, and marriage and didn’t show statistical significant differences. Experimental group trained for 8 weeks and 2 times per week. After training program, two groups recompleted EAT-26 questionnaire. Because of exclusion of 2 individual from experimental group for discontinuing training program, 23 subjects were analyzed. Data was analyzed by using descriptive statistics, t test and ANCOVA. Results: Findings showed that there were significant differences between experimental and control groups in regard to their eating attitudes (p< 0.05). Conclusion: It could be concluded that regular exercise training such as aerobic training may reduce eating disorders in female students
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Aerobic Exercise, Eating Disorders, Female Students
نویسندگان مقاله
رحیم ملازاده اسفنجانی | r mollazadeh esfanjani
حمید اراضی | h arazi
سمیه روحی | s rohi
سید مهدی محمدی | m mohammadi
نشانی اینترنتی
http://jssu.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-677-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سایر
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات