این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
اعتیاد پژوهی
، جلد ۱۲، شماره ۴۵، صفحات ۲۵۵-۲۷۵
عنوان فارسی
شناسایی عوامل سازمانی اثرگذار بر آموزش کارآفرینی برای سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اعتیاد و محیط زیست
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف: اعتیاد و محیط زیست در برنامه های توسعهای مهم هستند. سازمان های مردم نهاد در روند توسعه پایدار نقش دارند. به تازگی فعالیت های کاهنده مصرف مواد مخدر با رویکرد حفظ محیط زیست و آموزش از طریق سمن ها اهمیت یافته است. مشارکت مردمی در توسعه کارآفرینی در حوزه محیط زیست و ممانعت از گسترش مواد مخدر نقش کلیدی دارد. روش: روش ایﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﮐﯿﻔﯽ اﺳﺖ. برای گردآوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختاریافته در جامعه آماری شامل متخصصان، خبرگان و مدیران سمن ها استفاده شد. ﺗﺤﻠﯿﻞ در ﺑﺨﺶ ﮐﯿﻔﯽ با استفاده از ﮐﺪﮔﺬاری باز و محوری و در ﺳـﻪ ﻣﺮﺣﻠـﻪ انجام پذیرفت. یافته ها: 80 ﻋﺎﻣﻞ فرعی و11 عامل محوری ﺷﻨﺎﺳﺎیﯽ ﺷﺪ: اهداف، قابلیتهای مدیریتی، فرهنگ، منابع، سطح بلوغ فناوری آموزشی، فرآیندها، ارتباط با شبکه های بیرونی، ساختار، راهبردهای سازمانی، مدیریت دانش و روشهای آموزشی. نتیجهگیری: شناسایی عوامل سازمانی باعث بهبود فرایندهای عملیاتی و بهینه شدن اثربخشی آموزش میگردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying Organizational Factors Influencing Entrepreneurship Education for NGOs active in the field of addiction and the environment
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Addiction and the environment are important in developmental plans. NGOs play a role in the process of sustainable development. Drug reduction activities have recently become important in the context of environmental protection and education through Sami. Public participation plays a key role in the development of entrepreneurship in the field of the environment and in preventing the spread of drugs. Method: The method of this research is qualitative. Semi-structured interviews were conducted in the statistical society including experts, experts and managers of semantics. Analysis in the qualitative section was performed using open and axial coding and in three steps. Results:80 sub factors and 11 core factors were identified: goals, managerial capabilities, culture, resources, Identification of organizational factors improves the operational processes and optimizes the effectiveness of the training. Conclusion educational maturity level, processes, relationships with external networks, structure, organizational strategies, knowledge management and teaching methods.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد بیرجندی فخرآبادی |
ستاد مبارزه با مواد مخدر
مریم لاریجانی |
سید محمد شبیری |
نشانی اینترنتی
http://etiadpajohi.ir/browse.php?a_code=A-10-1812-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات