این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۶، شماره ۹۵، صفحات ۱۳۳-۱۵۰
عنوان فارسی
رتبهبندی عوامل موثر برتقاضای سفرهوایی از ایران ایر در کوتاه مدت و بلندمدت (رهیافت ARDL)
چکیده فارسی مقاله
ضمن آنکه در مقاله حاضر با موضوعیت رتبه بندی عوامل مؤثر بر تقاضای سفر هوایی از ایران ایر با استفاده از خود رگرسیون با وقفه های توزیع شده (ARDL ) در مطالعه داده های سری زمانی و ساختار تقاضا از شرکت هوایی ایران ایر ؛ اولاً نسبت به قیمت در تنوع مسیرهای داخلی و بین المللی ، ثانیاً با در نظر داشتن مبدأ تهران و مرجع ریال در برآورد بین المللی و ثالثاً بر مبنای تولید ناخالص داخلی به ثابت 1376 و دلار جاری ، متوسط قیمت مسیرهای داخلی و بین المللی و جمعیت (ایران و جهان) در بیان متغیرهای مستقل دو مدل و وجود متغیر دامی DU در هر دو مدل (داخلی و بین المللی ) که سعی در بیان تخمین متغیر وابسته مسافر (داخلی و بین المللی) در اهمیت کششهای قیمتی، درآمدی و جمعیت به ترتیب در میانگین فصول پروازی و کلاس پروازی اکونومی در مدل داخلی و اکونومی و بیزنس در مدل بین المللی و در راستای تأثیرات نوسانات نرخ ارز مرجع دلاردر داخل مدل و جانشینهای رقابتی صنعت حاضر ( شرکت هوایی ایران ایر ) دارد والبته سعی در بیان مشکلاتی که در بخش اقتصاد منطقه ای خاورمیانه و جهان در مطالعات انجمن هوانوردی یاتا مشخص گردیده و فضای چشمگیر سیاسی و رقابتی متفاوت که در سالهای تحریم بر شرکت حاکم گشته رادر توصیف کاهش تقاضای مسافر و فشار درآمدی شرکت بیان دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Ranking of Factors Effective on the Demand for Air Travel from Iran Air in the Short Run and Long Run (ARDL Approach)
چکیده انگلیسی مقاله
In the present article, with respect to the ranking of factors affecting the demand for air travel from Iran Air, using Autoregressive Distributed Lag (ARDL), in the study of time series data and demand structure from Air Iran Air Company؛ Firstly, in relation to the price in the variety of domestic and international routes, secondly, considering Tehran as the initial point of travel and the Rial being the currency in the international estimation& Thirdly, on the basis of gross domestic product (GDP) to the fixed amount of 1997 and the current rate of the dollar, the average price of domestic and international routes and population (Iran and the world) in expressing the independent variables of the two models and the existence of DU variables in both models (domestic and international) Which attempts to express the estimation of the dependent variable of the traveler (domestic and international) on the importance of income and population elasticity, respectively, in the average of flight seasons and economy flight class in the domestic model and economics and business in the international model and in line with the effects of exchange rate fluctuations in the dollar rate is inside the model and the competitive substitutes of the present industry (Iran Air Company)and Undoubtedly, attempts have been made to highlight the problems that have been identified in the Middle East and world regional economies in the studies of the IATA Aeronautics Society, with a distinctly different political and competitive atmosphere that has dominated the company's sanctions years in describing the decline in passenger demand and corporate income pressures.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کامبیز پیکارجو |
استادیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران، ایران
تیمور محمدی |
استادیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران، ایران
شیوا دهقان عفیفی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_65635_468939270220a5e5cca70e0323894b35.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-715109.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات