این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۶، شماره ۹۵، صفحات ۱۶۱-۱۷۴
عنوان فارسی
سنجش سرعتی مقاومت لغزشی پیوسته شبکه راههای آسفالتی و بتنی برای ایران
چکیده فارسی مقاله
سطوح جادهها همواره نیاز به درجه خاصی از مقاومت در برابر لغزش دارند تا رانندگان بتوانند عملیات ترمز و تغییر مسیر ناگهانی را به راحتی انجام دهد. اگر مقاومت لغزشی مورد نیاز موجود در وضعیت مناسب نباشد، در این صورت میتواند منجر به عدم تعادل خودرو گشته و سرانجام ناخوشایندی را رقم بزند. همانطور که مقاومت لغزشی یک سطح جاده کاهش مییابد، میزان تصادف افزایش می یابد. سطوح جادهها باید همیشه مقاومت لغزشی را برای انواع وسایل نقلیه جهت انجام مانورهای مطمئن فراهم نمایند. بیش از یک سوم حوادث در سطوح مرطوب جادهها در جهان رخ میدهد و باعث تلفات جانی و مالی بسیاری در سال به همراه دارد لذا، شناسایی سیاست های کارآمد و مقرون به صرفه برای اندازهگیری مقاومت لغزشی در ایران برای حصول اطمینان از مقدار مناسب در همه موقعیتها بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر در کشور های مختلف، روش ها و دستگاه های مختلفی برای اندازهگیری مقاومت لغزشی در شبکه های مختلف بزرگراهی مورد استفاده قرار گرفته است. اما با این حال هیچ روش اندازه گیری مقاومت لغزشی یکسانی در کشورهای جهان وجود ندارد. تا کنون، این موضوع در ایران مورد توجه قرار نگرفته است. در این مقاله به منظور اندازه گیری مقاومت لغزشی پیوسته (میدانی) شبکه جادهای ایران به بررسی روشها و ابزارهای سنجش پرداخته شده و از نتیجه آن سیاستها و روش مناسب برای جادههای ایران پیشنهاد شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبکه جاده، ابزار اندازه گیری مقاومت لغزشی، حوادث،
عنوان انگلیسی
Continuous Skid Resistance Measurement of Asphalt and Concrete Road Surfaces for Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Road surfaces always require having a certain degree of skid resistance for a variety of vehicles; so that drivers can safely perform braking and sudden necessary maneuvers. If there is not enough skid resistance in different places on the roads, vehicles control can be diminished and ultimately lead to accidents. As the skid resistance of a road surface decreases, the accident rate increases. More than one-third of the accidents occur on the wet roads in the world, resulting in very high fatal and injury accidents each year. Iran is among the top 10 countries in terms of number of accident in the world; therefore, identifying efficient and cost effective policies to measure the network skid resistance in Iran is very important. At present, different methods and devices have been used in different countries to measure skid resistance in various highway networks. However, there is no unique standard method to measure skid resistance in the countries of the world. So far, this issue has not been addressed in Iran. In this paper, in order to measure the network skid resistance of Iran's road networks, different methods and tools has been investigated and, as a result, policies and appropriate methods for Iranian road networks have been suggested.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Road Network, Skid Resistance, Accidents, Measurement Tools
نویسندگان مقاله
محمدرضا سلیمانی کرمانی |
استادیار، پژوهشکده حمل و نقل، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_65639_f3e0f6897deb04f7623a41a2245e4da3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-715111.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات