این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله پزشکی ارومیه، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۹-۱۵

عنوان فارسی آموزش بالینی فراتر از رویکردهای جاری
چکیده فارسی مقاله ادغام نظام ارایه خدمات و نظام آموزش پزشکی یکی از رخ دادهای بسیار بزرگ و حائز اهمیت در تاریخ معاصر کشور ما به شمار می رود. ادغام توانست دانشکده های پزشکی را به عنوان مراکز تولید کننده نیروی انسانی در کنار نظام ارایه خدمات به عنوان یکی از مشتری های مهم دانشکده های پزشکی قرار دهد. ادغام یک بستر فلسفی، فکری و علمی برای تحول در نظام های آموزشی و ارئه خدمات فراهم کرد. با این وجود، عدم درک درست آن مانع شد که از ظرفیت های به وجود آمده استفاده مطلوب به عمل آید. ادغام بالقوه زمینه فهم ضرورت های نوظهور نظام ارایه خدمات را که می توانست منشا تحولات در نظام آموزش پزشکی باشد را فراهم کرد ولی دانشکده های پزشکی آن طور که باید و شاید به این ضرورت های توجه نکرند. در این مقاله لزوم تحول در آموزش پزشکی بخصوص آموزش بالینی از منظر پاسخگویی به ضرورت های امروزین نظام ارایه خدمات بحث خواهد شد. به نظر من سرمنشا همه تحولات در آموزش بالینی درک و ادغام دانش ارتقا در آموزش بالینی می باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لامعی ابوالفتح |
تهران، ولنجک، انتهای خیابان هفدهم، خیابان رز، پلاک نوزده، طبقه چهار

لامعی ابوالفتح |
تهران، ولنجک، انتهای خیابان هفدهم، خیابان رز، پلاک نوزده، طبقه چهار


نشانی اینترنتی http://umj.umsu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-62&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی(توصیفی- تحلیلی)
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات