این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۱۵۷-۱۷۶
عنوان فارسی
بررسی تاثیرروش تدریس مبتنی برفن معانی بیان برمیزان و کیفیت پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان دوم پایه متوسط
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر روش تدریس مبتنی برفن معانی بیان برمیزان و کیفیت پیشرفت مهارت نوشتاری زبان آموزان دختر پایه متوسط درسال97-96 می باشد . روش تحقیق پژوهش حاضر ازنوع نیمه تجربی با سه گروه آزمایش بودند . بدین منظورازجامعه آماری که شامل زبان آموزان دختر بودند تعداد 60 نفر به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی درسه گروه آزمایشی محصول , فرآیندی و ژانر(علم فن معانی بیان) جای گرفتند . گروههای آزمایش به مدت 12 جلسه 2ساعتی تحت آموزش قرارگرفتند . ابزار پژوهش از نوع فعالیت نوشتار محور روایی بود که درمورد سه گروه در مراحل پیش آزمون ، پس آزمون اجراشد . به منظورتجزیه وتحلیل داده های حاصل ازپژوهش ازروش تحلیل آماری کوواریانس (آنکوای یکراهه) استفاده شد . نتایج تجزیه وتحلیل آماری نشان دادکه تفاوت معناداری بین عملکرد سه گروه آزمایش (محصول, فرآیندی وژانر) ازنظردرستی و روانی وجود داشت . اما نتایج پژوهش تفاوت معناداری ازنظر پیچیدگی را نشان نداد . نتایج حاصله ازاین پژوهش میتواند برای مدرسین زبان انگلیسی ، برنامه ریزان مراکز تربیت معلم، تهیه و تدوین کنندگان مطالب درسی، نویسندگان کتب درسی وتئوری پردازان حوزه فراگیران زبان دوم سودمندو مفید باشد
کلیدواژههای فارسی مقاله
رویکرد مبتنی بر ژانر،درستی،روانی،پیچیدگی،کنش زبان نوشتاری،
عنوان انگلیسی
The Effects of Genre-Based Approach to The Teaching of Writing On Intermediate EFL Learners’ Written Production Task
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of the present quasi-experimental study was to investigate the effect of genre-based approach to the teaching of writing on intermediate EFL learners 'written task production. To this end, 60 learners of English at intermediate level were chosen randomly as the participants of the study and assigned into three groups of experimental product, process, and genre groups. A narrative task was employed to collect data from the participants. The collected written data was quantified in terms of accuracy, fluency, and complexity measures. One-way ANCOVA was employed as the statistical means of analysis. The results were significant in the measures of accuracy and fluency but not in the performance of three groups in terms of complexity regarding narrative written production task. The study might carry some pedagogical implications for second language teachers, SLA researchers, syllabus and task designers as well as developers of language tests and curriculum development in EFL contexts.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا طالبی | zahra talebi
علوم انسانی
دانشگاه آزاد
نادر اسدی | nader asadi
علوم انسانی
دانشگاه ازاد
هانیه دواتگری | hanieh davatgari
علوم انسانی
دانشگاه ازاد
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-14711-1&slc_lang=fa&sid=14
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/755/article-755-745174.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات