این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۲۲۵-۲۴۷
عنوان فارسی
نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف وخودنظم جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش تأثیر ایجاد تغییر در بارِ شناختی تکلیف و شرایط اجرای آن را در عملکرد نوشتاری فراگیران زبان مورد مطالعه قرار داده است. بررسی رابطۀ بین خودنظمجویی فراگیران و تولید نوشتاری انفرادی و مشارکتی آنها در تکالیفی متفاوت از نظر پیچیدگی شناختی هدف دیگر تحقیق حاضر است.122 فراگیر زبان انگلیسی به طور تصادفی در چهار گروه تقسیم شدند و چهار نوع تکلیف را انجام دادند: ساده-انفرادی، ساده-مشارکتی، پیچیده-انفرادی و پیچیده-مشارکتی. دادههای جمعآوری شده با تحلیل واریانس چندمتغیره و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که شرایط انجام تکلیف باعث ایجاد تفاوت معنیداری در صحت نوشتاری فراگیران زبان شد ولی پیچیدگی تکلیف تفاوت چشمگیری در اَبعاد مختلف نگارش آنها ایجاد نکرد. فراگیرانی که تکلیف ساده را به طور مشارکتی انجام دادند بالاترین میانگین را در صحت نوشتاری به دست آوردند. علاوه براین، خودنظمجویی فراگیرانی که تکلیف پیچیده را به شکل انفرادی انجام دادند همبستگی مثبت معنیداری با صحت نوشتاری آنها نشان داد. یافتههای ما بر نیاز به توجه بیشتر به شرایط انجام تکلیف و تفاوتهای فردی فراگیران در مدلها و چارچوبهای ارائه شده برای طراحی و تنظیم تکالیف تاکید می کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پیچیدگی، تکلیف، نوشتار، خودنظم جویی
عنوان انگلیسی
The Role of Task Complexity, Task Condition, and Self-regulation of Learners in L2 Writing
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract This study sets out to examine whether changes in the cognitive demands of tasks and their implementation condition would lead to differential improvement in language learners' writing performance. It also explores the link between self-regulation of learners and their written output in individual and collaborative writing tasks varying in terms of cognitive complexity. To this end, 122 EFL learners were randomly assigned into four groups: simple individual, simple collaborative, complex individual, and complex collaborative. The collected data were analyzed by MANOVA and Pearson correlation. Findings revealed that task condition had a significant effect on the writing accuracy of language learners but manipulation of task complexity did not affect three writing dimensions (CAF) significantly. Learners performing simple tasks collaboratively gained the highest mean in the writing accuracy. Moreover, self-regulation of learners who performed complex writing tasks in isolation showed a positive significant correlation with the accuracy of their writing. The study calls for more prominent place for task condition and individual differences of learners in the frameworks and models put forward for task designing and sequencing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Key words, complexity, task, writing, self-regulation
نویسندگان مقاله
افسر روحی | Afsar Rouhi
Associate Professor, English Language Teaching Department, Payame Noor University, Tehran, Iran
دانشیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
امیر رضا نعمت تبریزی | A.R. nemat tabrizi
Assistant Professor of English Language Education, Payame Noor University, Tehran, Iran
استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
منوچهر جعفری گهر | Manoochehr Jafarigohar
Associate Professor, English Language Teaching Department, Payame Noor University, Tehran, Iran
دانشیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
اسماعیل قادری | Esmaeil Ghaderi
Ph.D. Candidate in English Language Teaching, Payame Noor University, Tehran, Iran
دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-10837-1&slc_lang=fa&sid=14
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/755/article-755-745177.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات