این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۲۹۵-۳۱۵
عنوان فارسی
کارآیی نظام های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل ِ گفتمان های آموزشی
چکیده فارسی مقاله
اریک لاندوفسکی نشانه شناس پسا گرماسی الگوی نظام های معنایی و تعاملی خود یعنی برنامه مداریت، مجاب سازی، تصادف و تطبیق را به ترتیب بر اساس اصول ِ« قاعده مندی»، «نیت مندی»، «شانس» و امر احساسی» تعریف می کند. طبیعتا ً این الگو را می توان در حوزه های اجتماعی که با پراتیک های تعاملی سوژه ها مواجه می شویم پیاده سازی کرد. اگر قبول کنیم که اساسا ً فعالیت آموزشی بر اساس تعامل بین سه عامل متفاوت یعنی سوژه آموزش دهنده، سوژه آموزش گیرنده و ابژه و متدی که بر اساس آن آموزش داده می شود تعریف می شود، می توانیم تنوع و تفاوت ِ پراتیک های آموزشی را با این الگو مورد خوانش قرار دهیم. مقاله حاضر سعی دارد ضمن معرفی موشکافانه این الگو و ویژگی های هر یک از این نظام های معنایی و تعاملی، و همچنین مطرح کردن الگوی دیگر، یعنی الگوی فضیلتی – رذیلتی ِ لاندوفسکی، به خوانش ِ تعامل های ممکن میان ساحت ِ کنشگر آموزش دهنده و کنشگر آموزش گیرنده در یک محیط خُرد اجتماعی یعنی کلاس درس بپردازد و نشان دهد چگونه می توان در حوزه آموزش اهداف روش های گوناگون آموزشی، شیوه های متدهای آموزشی و فلسفه بنیادینی که هر یک از این متدها بر آن استوار می باشند را با الگوهای مطرح شده مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. کلید واژه ها: برنامه مداریت، مجاب سازی، تصادف، تطبیق، لاندوفسکی، آموزش
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلید واژه ها، برنامه مداریت،مجاب سازی،تصادف،تطبیق،لاندوفسکی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرتضی معین |
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-26771-1&slc_lang=fa&sid=14
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/755/article-755-745180.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات