این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با اشتیاق و درگیری تحصیلی
چکیده فارسی مقاله
چکیده اهداف: پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با اشتیاق و درگیری تحصیلی در دانشجویان انجام شده است. روشها: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی تهران میباشد که در سال 96-95 مشغول به تحصیل بودند و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی هدفمند300 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه های اشتیاق و درگیری تحصیلی استفاده شد. یافتهها: تجزیه و تحلیل دادهها به روش رگرسیون چند متغییری و ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت. نتایج نشان داد بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با اشتیاق تحصیلی و درگیری تحصیلی رابطه وجود دارد (0/01>P). بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و مؤلفه های درگیری تحصیلی (درگیری شناختی، رفتاری و انگیزشی) رابطۀ مثبت و معنی داری (0/01>P) وجود دارد. همچنین بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و مؤلفه های اشتیاق تحصیلی (اشتیاق شناختی، عاطفی و رفتاری) رابطۀ مثبت و معنیداری (0/01>P) وجود دارد. بحث: استفاده از تکنولوژی بهویژه استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی موجب درگیری تحصیلی یادگیرنده، افزایش انگیزه، اشتیاق و مهارت یادگیری دانشجویان، قابلیت گسترش سریع محتوای درسی و دسترسی آسان برای همه افراد ، ارائه مواد درسی شخصی شده/ انفرادی میشود و میتوان از شبکههای اجتماعی مجازی در آموزش و یادگیری دانشجویان در جهت بهرهگیری از مزایای آن استفاده کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبکه های اجتماعی مجازی، اشتیاق تحصیلی، درگیری تحصیلی، دانشجویان
عنوان انگلیسی
A survey the relationship between the use of virtual social networks with the Enthusiasm and Academic Engagement
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Aim: The aim of this study is to determine the relationship between the use of virtual social networks with the Enthusiasm and Academic Engagement among students. Methods: In terms of aim this is an applied research and in terms of methodology it is descriptive a kind of correlation. The Statistical Society of research includes all Allameh Tabatabai University's students who were enrolled in the academic year of 95-96. 300 of them were selected by the Targeted sampling method. Research tool of present study is questionnaire of Enthusiasm and academic engagement. Results: The analysis of data has been done by the Multiple Regression and Pearson Correlation Coefficient method. The results indicated that there is relationship between the rate of use virtual social networks with the enthusiasm and academic engagement of students. (P< 0/01) There is a positive and meaningful relationship between the rate of virtual social networks and the components of academic engagement (cognitive, behavioral and motivational engagement). (P< 0/01) There is a positive and meaningful relationship between the rate of use virtual social networks and components of the academic enthusiasm (cognitive, emotional and behavioral enthusiasm) (P< 0/01) as well. Conclusion:.The use of technology, especially the use of virtual social networks is causing Learner academic engagement, increased motivation, Enthusiasm.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
خدیجه علی آبادی | khadijeh aliabadi
allame tabatabai university
دانشگاه علامه طباطبایی تهران
مریم رجبیان ده زیره | maryam rajabiyan dehzireh
allame tabatabai university
دانشگاه علامه طباطبایی تهران
صلاح اسمعیلی گوجار | Salah esmaeili gujar
allame tabatabai university
دانشگاه علامه طباطبایی تهران
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1431-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کارکرد تکنولوژی در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات